Stallrosen

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Think pink....

Av Kerstin - 30 juni 2011 07:33

Måste bara få berätta lite historien bakom färgen rosa i mitt liv! Jag har alltid haft en liteh hat/kärlek till den färgen. Babyrosa är det värsta jag vet... Brrr... När jag var lite mer aktiv tävlingsryttare och hade en foderhäst (på stenåldern ungefär) så var ju rött en vågad färg till häst, gick ju bra till ponny. Men så kom det helt plötsligt in en rosa borste i sortimenten på ridsportbutiken och jag kunde inte låta bli att köpa den (har för övrigt kvar den fortfarande!!) sedan kom en riktigt fin rosa grimma och grimmskaft i en härlig rosa färg, ska tilläggas att jag hade en mörkbrun valack på den tiden. Den stod högt på min önskelista... Nu ska jag låta det vara osagt om det var jag eller min underbara hästskötare som köpte den till mig i julklapp, men på nästa dressyrtävling så lastade jag iallafall ut en valack med rosa grimma/grimskaft!! Ha ha!! Succé!! Jag fick MÅNGA kommentarer. Sedan föll rosa i glömska i några år, kanske på grund av att min egna häst då var guldfux och där går gränsen (fast jag kommer ihåg att han hade den rosa grimman någon gång i hagen...). Men så kom dottern och jag steg in på Hööks och hittade de mest bedårande ridbyxorna i en härlig rosa färg, men en fin strasshäst fram på. Lagomt till jul så hittade jag även ett knall rosa schabrak med en strassfjäril på ena sidan, det passade ju perfekt på vackra Ronja som levde hos oss då. Vit som snö var hon (bortsett från de gula fläckarna..). Sedan har det rullat på lite av sig själv, dottern hade en rosa period i sitt unga liv, som så många andra små tjejer, så Prins och Lukas har blivit lite utsatta. Sedan är ju min dotter lite lagomt kaxig när hon sitter på sin Prins, trygg som han är. Fick en kommentar om att "tänk om man ade hennes självförtroende" och skojade till det om att det berodde på "rosa" (och kan man klä en fuxfärgad Prins i rosa så...  ). Och på den vägen är det... Denna person fixade också en rosa uppsättning till sin fina ponny och börjar till och med blir lite kaxig (har jag hört...   ). Så hör upp nu alla, behöver ni kaxa till er så... "THINK PINK"!!!

Själv tycker jag faktiskt att det är lite snyggt med lite rosa detaljer, framförallt så gillar jag kombinationen grått/rosa. Dotterns rosa period börjar sakta rinna ut i sanden nu och till Hulda vill hon ha lila som färg, fast på tävling ska det vara svart och vitt, möjligtvis grått. Att Hulda har så mycket rosa beror ju på att hon kan ha allt som shettisarna haft, så det blir ju inga nya saker på ett tag... Förutom benskydd då... Men det har vi ju inga som hon riktigt kan ha så det räknas som nyttosak.

Ha en toppen dag i solen!!

Skriver

Kerstin

 
 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

30 juni 2011 09:11

haha jag har me lite blandade känslor om rosa :P
till ponnyer, super gulligt, till häst fyyyyy!! MEN har ju själv nu ett JW jacka och schabrak som ett sett till Faith i rosa ;P får se om ja använder de haha

http://stallekekullen.blogg.se

 
Marie

Marie

30 juni 2011 09:23

Jag gillar inte rosa egentligen men har fått ge efter för barnen. Man vänjer sig. Rosa på fux är fruktansvärt tur att inte hästen bryr sig :)
Dottern vill också ha lila till lille Quest och det är fint. Måns har dock ett rosa luddgrimskaft.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Malin

Malin

30 juni 2011 10:14

hade själv ett rosa/lila regntäcke till danne:) Men det var egentligen bara för att 3 i samma stall hade samma täcke fast blått...så för att göra det enkelt för mig så blev det den enda andra färgen som fanns....rosa:) Tror inte han led av det...

http://leiaskrypin.bloggplatsen.se

Kerstin

30 juni 2011 23:50

Danne pojken måste ju ha varit super fin i rosa, så mörk och fin som han var. ♥

 
Caroline

Caroline

30 juni 2011 10:37

haha, kaxa till med pink. =)

Rosa är så himla fint, fast sen har ju Speedy lite väl mycket saker i rosa. =)
Om det nu kan bli för mycket med rosa,hihi

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Frida

Frida

30 juni 2011 11:37

Har också hört att denna person du pratar om blivit lite kaxigare ;) Måste bero på färgen!! Inte för att jag är så mycket för att ha hela ponnyn rosa, så tycker jag då allt att det är sött med rosa detaljer, trots att ponnyn är fux ;) och jag har ju alltid en Flisa att klä i rosa!

http://litenryttare.blogg.se

 
Ingen bild

surrkusen.blogspot.com

30 juni 2011 15:29

Rosa javisst!
läste att i år är det inte bara de små, som får ha rosa, utan även vi vuxna*skratt*
Såg precis Julio Mendoza rida sin Frieserhingst på en uppvisning i de högre skolorna, rosa Vojlock och rosa lindor, det var riktigt snyggt, snyggare än rött som dom brukar ha på Friesrar!
Kanske måste prova Rosa på Jitske, fast jag gillar att ha vitt på henne, lite stilrenare liksom! Carro en av mina Co-piloter och jag kom faktiskt till den slutsatsen att man rider bättre med en snygg Vojlock*skratt*
Köpte ju ett Schockemöhle Dressyrschabrak vitt och hade provat det på Dressyrsadeln, så skulle vår tränare rida Jitske, det var varmt och svettigt, gissa hur det vita Schabraket såg ut, man ville bara grina, svetten hade trängt igenom, såg ut som om nån hällt piss på den! tvättade den, näee såg för j....g ut, köpte Vanish[eller hur det stavas] Sprayade båda sidor, fick ligga i tvättmaskinen hela natten, tvättade den nästa morgon, som ny, då blev jag glad igen!
Kram Sylwia

Kerstin

30 juni 2011 23:32

Massor av rosa hos alla återförsäljare nu!! :)Spanade just in Tattinis härliga färgsprakande ridbyxor!! Bra pris dessutom!! ;)
Vilken tur du fick rent schabraket, attans vad man grämt sig annars.

 
Erika

Erika

30 juni 2011 16:50

Jag hatade rosa förut.
Innan jag köpte Raski kunde jag inte tänka mig att ha rosa varken på mig själv eller hästen.

Sen kunde jag inte motstå o pröva en rosa grimma när jag köpte Raski.
Sen har de bara fortsatt. ;)

Har ju rosa benskydd, grimmor, grimskaft, schabrak.
där i mot letar jag fortfarande efter rosa utetäcke.
men blir ev ett till hösten om min skötare hittar ett sånt i ullared när hon åker.

Rosa är sött på ponnier med rätt färg. :D

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Camilla

Camilla

30 juni 2011 20:29

Är halvt som halvt inne i en rosa period just nu. Funderar på om jag och Tosca vill ha en ljusrosa (ej baby) outfit. Jag en piké och hon schabrak och lindor :P

Sv: Tack tack tack!!! Dina ord och åsikter betyder så mycket <3
Har sett filmen fler gånger nu och gillar min sits för dagen! Inte ofta jag är nöjd med den :D

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards