Stallrosen

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Har berömt mina hästar...

Av Kerstin - 15 februari 2011 19:20

... lite för mycket tydligen. En rymning på hela vinter och det var igår OCH så IKVÄLL!!! Vi hade precis ätit middag då grannen ringde; "Dina hästar står här." Grrrr   på med kläder och iväg, grannfrun kom med Prins och jag haffade Sydney, sambon kom och tog ND, som glatt dansade brevid honom, hon är ju läcker när hon trampar och håller på!! Så kom dottern ut och tog över sin Prins medans lilla Lukas hittade hem själv. Suck!! I morgon ska jag trampa ner stolp och höja grinden samt göra en fålla från grinden till stalldörren, så de kommer in i stället för ut på vift. Tur grannen stod ute och rökte, annars vet jag inte vart de stannat. När vi väl fått in dem kom plogbilen i full fart.....

Ibland är de billiga... Så imorgon ska dottern och jag ut och galoppera, galoppera och galoppera tills de inte orkar gå ett steg till... (skojar bara..lite iaf..)

Skriver

Kerstin

 
 
Malin

Malin

15 februari 2011 19:52

Jasså du har åxå hästar på vift, igårkväll va mina ute på en sväng :/
Nu har jag byggt på hagen så nu är det 4 st trådar på grinden å säkert 2 meter hög, å 3 runt om, jag blir galen på min bruna, han bara går rakt ut, å ibland står han å äter på den.
Svårt med strömmen vintertid

http://mallatrasbralla.blogg.se

Kerstin

15 februari 2011 22:03

Mina går igenom grinden, ska höja den imorgon och göra en fålla som går in i stallet. Ska se om jag kan få till strömmen på fållan. Förr när sambon tog in dem så hade vi så och så blev det en himla skjuts på strömmen då man hände tråden på dörren som är av metall... Oppss... ;)

 
beatrice

beatrice

15 februari 2011 21:28

Ibland är dem inte lika söta hästarna ! ;)

http://beatriceks.blogg.se

 
Lina

Lina

15 februari 2011 21:56

BUSAR! Mina håller sig inne nu sedan jag stängslade om deras hage :)

http://sallberglina.blogg.se

 
Elin Forsman (Guldlock)

Elin Forsman (Guldlock)

15 februari 2011 22:18

Jag har samma problem. Min granne upptäckte en av mina ute på vägen en dag här när dom skulle in till byn. Dom lockade på han med hundgodis som dom hade i fickan. ;) Har köpt polarband, då funkar strömmen även när det är mycket snö. :)

http://www.sakuranee.blogg.se

 
Maria

Maria

15 februari 2011 22:31

Det verkar vara utbrytardags för dom flesta hästar nu. Våra har varit ute ur hagen ett par tre gånger den senaste veckan dom oxå. INGE KUL!!!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Spanaren

Spanaren

16 februari 2011 09:05

Tur att det gick bra trots allt! Galoppera av tusan idag och släpp ut dina käsnlor :-)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sylwia W Nordlander

16 februari 2011 12:03

Vi har satt upp Polarbandet, högst upp, det fungerar ju, utan jordning, sen har jag för ett antal år sen, satt upp stolpar, från öppningen, ner till Stalldörren, det gjorde jag när det var ishalka i flera vintrar, var livrädd att dom skulle komma lös och gå ikull, sen går dom mycket lugnare, när det är inhägnat, och man kan släppa grimskaftet om nån "skulle få ett spel", nu får ju Lasse sköta allt nästan, med Hästarna, och jag tycker att det känns tryggt, Ebenholtz gick igenom öppningen innan vi satt upp Polarbandet, men då gick han bara ner till Stalldörren, tittade in genom fönstret på dörren och undrade varför ingen öppnade*skratt* Så det är super med en "ledfålla". Schettisarna får springa ut/in själva, medan han leder Eben, så går det lite enklare, dom är ju så gamla och hittar inte på några nya dumheter!
Kram Sylwia

 
Anna

Anna

16 februari 2011 15:46

Vilken tur att plogbilen kom när hästarna var inne!!!

Kanske ska kolla runt om Polarbandet när jag ska bygga ut vinterhagen nästa höst:)Tack för tipset Elin och Sylwia!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

16 februari 2011 17:03

Ja, eller hur!!
Blir absolut polarband här i fortsättningen! ;)

 
Ylva

Ylva

18 februari 2011 11:13

Oj, oj, oj... läskigt när de är ute och vandrar på engen hand!

http://ylvasdag.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards