Stallrosen

Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Strålande sol..

Av Kerstin - 11 februari 2011 09:32

...Och drivor med snö.

  

Redan igår när jag skulle natta hästarna så hade det drivit på bra, men i morse när jag skulle ut så hade jag snö en bit över knäna på vissa ställen!! Attans blåst!! Syns inte så bra på bilden hur mycket snö det har drivit, men jag får väl ta med kameran när jag går till traktorn.

Pepzi, med sina onda höfter skuttade glatt omkring så ibland funderar man ju...

Så ska jag hinna göra tårta idag oxå, hmm, lite städning och så kommer sambon hem med nya köksbordet.... Känns som om jag har det jag gör idag.

Barnen hemma från skolan, insnöade, som hälften av de andra i klassen sa deras fröknar när jag ringde. De sa till och med på radion att om man inte behövde så skulle man inte ut och köra bil idag heller.. Antar att de inte hunnit ploga klart än, som sagt blåste på bra igår.

Ännu inte ett enda negativt ord om snön denna vinter... Det du Camilla!!   

Ha det så bra i solen!

Skriver

Kerstin







 
 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

11 februari 2011 09:59

gud va snö, tur inte vi fått så mkt. vi hade la fått ca 5 cm igår ja hoppas inte de blir mer!

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Camilla

Camilla

11 februari 2011 10:58

Han hade nog inte så ont i höfterna idag alltaå. :)

Men du.. Jag tänkte på det där med jäst. Ger ju vanlig bakjäst till Dacke nu, men Veronica sa att hon hade läst att de kunde få gaskolik av det. Men minns att du skrivit att det inte jäste i magen av nån anledning, men hittade inte igen vart du skrev det. Så kan du inte skriva det igen. :)

Hon tyckte vi skulle ge foderjäst istället, men det var inte lika bra fär magen va?

http://parellikusken.blogg.se

 
Marie

Marie

11 februari 2011 11:30

Jösses vad snö ni har. Här snöar det och smälter bort nästan lika fort. Ska visst bli kallare lördag och söndag. på söndag ska Moa och Linnen debutera lokalt i hoppning-häst, spännande.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

11 februari 2011 13:53

Va! Barnen lediga pga. snön ... jag tror inte mina öron *skratt* Nog har vi fått mycket snö och lika mycket som er och nog har skolbarnen ändå kommit till sin skola. Det är väl endast om det har regnat på tjocka snövägar och blivit blixthalka som har gjort så att barnen har fått vara hemma *ler*. Fast vi har nog bättre snöröjning ;-) Har bakat för min man fyller ojämna år i morgon. Ha det/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

11 februari 2011 14:00

*rodnar* Hade nog kunnat fått dem till skolan, men men.... Vi skyller på att snöröjningen på gården inte fungerade... ;)
Ojämna år ska firas lika mycket som jämna tycker jag!! Mamma bakar åt sonen, vilken tur jag har!! Hälsa och gratta!

 
Anna

Anna

11 februari 2011 16:55

Vi har inte fått någon snö här än!! Tack och lov!!
Väldigt jobbigt när snön drevar så där....

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

11 februari 2011 17:45

Va glad för det!! Som sagt inte så mkt snö eg, men oj vad det är hårt packat.

 
Spanaren

Spanaren

12 februari 2011 08:22

Var det så det var *gapskratt* ... trodde det var skolans idé ... du är mer än väl förlåten för sonen ska firas i dagarna tre/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

12 februari 2011 09:16

Ha ha, nä du sådana bara idéer kommer nog inte från skolan, men dotterns fröken är faktisk från dina trakter har jag för mig, så hon är väl ovanligt förstående ang snön...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards