Stallrosen

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Soligt..

Av Kerstin - 8 februari 2011 23:05

Idag sken solen och en ridtur i det vackra vädret hade ju varit toppen, men det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Förmiddagen gick åt till att fylla upp kylskåpet, köpa presenter till sonen, sålde mina för stora ridstövlar, hämtade klippmaskinen och slutligen så hämtade jag även barnen från skolan. Precis när jag svängde in hemma så ringde mobilen och ett nattskift fanns ledigt i natt. Så här sitter jag nu, inlåst igen pga smitta.

Barnen tog en kisstur med Pepzi innan mellis och sedan var det utelek för hela slanten. Efter att ha myst med alla hästarna i hagen så fick Prins följa med ut och bli lite extra ompysslad. jag trodde att kompisen skulle rida idag, men dottern hade tydligen andra planer..

Måste ju säga att hon sitter fint till häst...    

iaf ibland....    

Sonen var fotograf idag...

  

Prins med sin "Prins grimma"...

Har man bara en ponny att rida så får man väl dela med sig eller hur...

 

Kolla han små söta öron    

Klart fotografen vill prova sitta på sin fina Prins oxå...

 

Och för alla er som nu tror att de red så här i timmar så... SORRY!!! Endast för fotografering... Knäppt va..     Ha ha!!

Prins brydde sig inte ett skvatt om att de satt där, mer intresserad av moroten han visste att jag hade i fickan. Efter lite övertaling (läs lättare hot) så fick iaf kompisen rida en stund hon med, utan att dottern satt på... Tror verkligen dottern hamnat i värsta hästfasen just nu... Kul, undrar hur länge det håller i sig...

Så, nu har Camilla fått sin dagliga shettis dos och jag fått skriva av mig lite, så då kan jag återgå till att jobba.

Skriver

Kerstin

 
 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

9 februari 2011 08:18

hihi så söta!!

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

9 februari 2011 08:41

Återigen gav du mig ett soligt leende som sitter kvar än och även i mitt hjärta ... tack!
/kram
Ps Hoppas att du får vila ut ett långt tag efter ditt nattjobb

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

9 februari 2011 21:38

Alltid lika underbart att få glädja någon!
Tja, vila och vila, men sov längre än vanligt iaf. :)

 
Lina

Lina

9 februari 2011 09:43

SV: Så underbart väder idagmed! :D Hoppas hinna ut lite sen. Ja det blir ju en hel del svar i kommentarsfältet, men är kul med svar med. Jag tycker ibland dina inlägg är lite väl långa, så jag läser inte alla. Sitter ju med föreläsningar och så samtidigt så då hinns det inte med. :P

http://sallberglina.blogg.se

 
Frida

Frida

9 februari 2011 12:46

SV: Kan nog ha varit nån annan film... Eller så var det den, vet inte! Kan hända att min kompis Bella har den också ;)


Sååå sööta!!

http://litenryttare.blogg.se

 
Frida

Frida

9 februari 2011 12:50

SV: Hahaha, jaa, han skulle nog gärna vilja tro att han är ett fullblods russ, eller han kanske tror att han är hälften fullblod och hälften russ??? Hahahahaha ;)

http://litenryttare.blogg.se

 
Ida

Ida

9 februari 2011 12:57

Sååå söta! :D <3

http://neopold.blogg.se

 
Caroline

Caroline

9 februari 2011 19:11

Vilka fina kort, och kul för barnen sen när de blir äldre och titta på bilden och säga, där satt vi allaihopa på ponnyn =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Camilla- Ridskola- Himmel eller helvete?

Camilla- Ridskola- Himmel eller helvete?

9 februari 2011 20:01

Sv: Va roligt för henne och väldigt roligt för ridskoleryttare som får se att det går!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Camilla- Ridskola- Himmel eller helvete?

Camilla- Ridskola- Himmel eller helvete?

9 februari 2011 20:19

Sv. Haha, nu går jag den via datorn och monterar hamburgare och meal direkt i datorn :P

Gjorde de det? Va kul, då får ju alla veta det :D

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Camilla- Ridskola- Himmel eller helvete?

Camilla- Ridskola- Himmel eller helvete?

9 februari 2011 20:41

SV: Den gamla typen finns kvar o den måste man gå en gång men sen gör man allt annat på datorn :P Lite skillnad sen stenåldern ;)

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Camilla- Ridskola- Himmel eller helvete?

Camilla- Ridskola- Himmel eller helvete?

9 februari 2011 21:06

Bra att du tänker på mig och mina shettis behov!! Nu klarar jag jobbet imorgon också :D

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards