Stallrosen

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Kloka & duktiga barn..

Av Kerstin - 8 februari 2011 09:03

Sonen har börjat med gånger tabellen i skolan och kommit hem med ALLA rätt på de 2 prov de haft!! Vilken bra början, så duktigt!! Idag ska jag åka iväg och köpa födelsedagspresent till honom, imorgon är den stora dagen han fyller 10 år!! Undrar vart tiden tog vägen... Dax att stoppa här eller..  

Dottern var i stallet igår kväll medan jag försökte tvätta av Sydney, som för övrigt nästan var lika grisig i morse (trots täcke och massor med rent spån igår!!   ). Hon pysslade med shettisarna, de fäller ju päls i massor!! Lukas busade med henne i boxen, hon borstade en sida och så lade han sig ner och rullade, så borstade hon honom igen och samma sak hände, sedan flyttade han runt henne i boxen där han tyckte hon skulle vara. Ett fasligt skrattande och lille Lukas små öron var så spetsade och ögonen alerta, de hade verkligen en kul stund. Jag sade att hon skulle vara mer bestämd med honom, hon tittade på mig och sa "Varför då, jag gillar inte att vara elak med hästarna." Nä, tyckte jag man är inte elak för att man visar hur det ska vara. "Men vi vill ha det så här" säger hon och deras lek fortsätter. Men så tröttnar de båda och Lukas står still och njuter av att bli borstad och få lite extra kramar. Tänkte inte så mycket mer på det förrän i morse då jag tittade på en "horsmanship film" och hon har eg rätt, det handlar inte så mycket om att vara bestämd, det handlar om att vara tydlig i sitt kroppsspråk. Så jag får nog tänka igenom vad och hur jag säger saker till min lilla häst tjej i fortsättningen..   För hon kan hon...(och ni behöver inte oroa er, jag håller koll så att det inte går över styr med "lekarna".)

  Dotter och Prins busari snön 2010

Nu ska Pepzi och jag ut och gå en sväng innan jag ska iväg. Dottern har ridkompis här i eftermiddag  och jag ska klippa Sydney så hon blir lättare att få ren.

Ha en trevlig dag!

Skriver

Kerstin

 
 
Lina

Lina

8 februari 2011 09:38

SV Ja, men lite mindre plastiga

http://sallberglina.blogg.se

 
Lina

Lina

8 februari 2011 09:39

SV: Jaså? Som att hon har ont i hovarna? Jag klättrar på asfalt ju

http://sallberglina.blogg.se

 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

8 februari 2011 10:06

Oj s förre ;) de ska ju inte vara där :)
a ja hoppas iaf den kommer tidiager än April ;) idag skiner solen för fullt har ju inte varit så här varmt i februari innan så inte helt omöjligt

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

8 februari 2011 10:30

Underbara ungar på alla de sätt :-) Duktig är sonen och dottern är bara så sann i tanke och ord. Ser också att du har fångat upp deras glädje på din fina foto ... tack :-)
Jag tycker det är bättre att man svarar på de inlägg som finns där man bor och sedan så söker man upp dina svar här inne *ler*. Då får båda många besök till sin hemsida/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

8 februari 2011 11:03

Vilken söt bild! :D

Svar: Det är då starkt i alla fall! Men man känner att det värmer bra på ryggen på hästarna :)

http://travgalen.se

 
Helena

Helena

8 februari 2011 11:04

Svar igen: Fast jag är inte allergisk mot hästar, trodde bara det när jag borstade linimentet från ryggen xD kan tänka mig att det är lite extra jobbigt på våren :S

http://travgalen.se

 
Lina

Lina

8 februari 2011 14:00

SV: Och hur rider du henne då om hon är rädd för vägar? :P

http://sallberglina.blogg.se

 
Lina

Lina

8 februari 2011 14:31

SV: AHa okej, jobbigt. Här är de inte trafik på alal vägar. Aqua kan få för sig att gå i dikena ibland med. :P

http://sallberglina.blogg.se

 
Ylva

Ylva

8 februari 2011 14:39

Det är väl bättre om din dotter håller koll på dig i stället. Barn har verkligen koll och vi vuxna bara förstör. Va kul de har tillsammans, haha!
Irriterande, jag vill kunna lägga till smilies, stavas det så?

http://ylvasdag.blogspot.com

Kerstin

8 februari 2011 23:04

Ha ha!! Tack för den passningen du!! Dagens generation är tydligen kolkare än oss gamlingar (pratar om mig själv så ta inte illa upp), men jag tröstar mig med att de har fått bättre uppfostran med hästen, av hästen... ;)
Inga smileys här inte..

 
Malin

Malin

8 februari 2011 18:25

Härligt, dom verkar vara på samma våglängd dotra å prins :)

http://mallatrasbralla.blogg.se

 
Camilla- Vad tycker ni om bloggen?

Camilla- Vad tycker ni om bloggen?

8 februari 2011 21:03

Sv: Haha, tack för den du!! :P

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Ylva

Ylva

9 februari 2011 10:09

Varför får jag inget meddelande från bloglovin att du har svarat på min kommentar?
Jag tycker också att dagens generation är klokare än oss gamlingar. Det är jätteintressant att se hur sonen och Paxa tränar och har roligt ihop. Det är så naturligt för barn som är uppvuxna med djur!

http://ylvasdag.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards