Stallrosen

Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Kerstin - 12 maj 2015 09:03

.. Sa Walle igår när han fick en ny ryttare på ryggen. En ryttare med långa ben som klämde om honom när han inte gick fram eller "busade" till det. Walle hade det kämpigt när han intog ridbanan tillsammans med sin ryttare. Dels kan han ju bli lite "rädd" när längre ryttare sitter på honom då han är van vid kortare ryttare, som min dotter, men samtidigt så rids han ju av mina små vuxen vänner så lite fjask från hans sida va det nog också. Nu va det en förvirrad Walle, han fick inte springa iväg i traven, han fick inte stanna hur han ville, han fick så lov att gå och skita, han fick flytta undan för skänkeln och han fick lov att svänga där ryttaren ville svänga inte där han själv hade lust att svänga. Han hade så fullt upp så han glömde helt av att bli rädd i sitt vanliga hörn och så tror jag han glömde bort hur man gör då man travar, för han hade någon konstig gång i bakbenen från början av passet. Men det hela slutade med att de samsades om vägar och tempo och trots att formen kanske inte va den bästa så gick det inte att kräva så mycket mer av dem just då, men i fortsättningen så ökas ju kraven och nästa gång så tror jag inte Walle är lika "spokie" till sin ryttare som den här gången.

     

Det va en trött och svettig Walle som kom in i stallet igen.


Sedan fick Anezza komma ut en kort stund och jobba i en lång och låg form, vi tränade lite uppridningar på medellinen och lite övergångar. Det fick vara allt för dagen, nu ska det bli lite skogsturer för lilla tjejen och kanske lite terräng hopp. 


Tjing på er!

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards