Stallrosen

Direktlänk till inlägg 21 september 2014

11 år!!

Av Kerstin - 21 september 2014 09:47

Så har lilla dottern fyllt år igen då, 11 år den här gången. Liten Grå är ju också 11 år så nu är de jämngamla. 

 

Grålle och lill matte!


Det är mycket kul som händer nu. Vi är mycket i stallet och fixar och donar med allt som här där till och även hemma händer det lite saker eftersom vi har börjat måla i dotterns rum och snart är det bara tapeter som fattas där.


 

Några kliar sig i huvudet och funderar över de nya ponnyerna. Vissa frågar nyfiket, andra spyr ut några kommentarer, som vi faktiskt förvånas över, men skrattar åt sedan, för sådana kommentarer är inte värda att lägga någon större vikt på.



Tja, hingsten ska fortsätta va hingst, han har alla förutsättningar att bli en fin sådan, både enligt hans stamtavla, exteriört och gångartsmässigt. Han är dessutom en riktigt trevlig individ. Stoet likaså, en otroligt social och trevlig liten tjej. Rör sig sjukt bra!!! Och så har vi då cremello valacken, en känslig kille med bra gång och också trevlig, men som sagt känslig. Det är ju så otroligt skoj att hålla på med unghästar!! Vi tror på dem och de ska ridas in, visad och så får man väl se vad som händer. Att de är bra det vet vi redan, sedan är det väl alltid skoj att se HUR bra de är/blir, eller rättare sagt hur bra vi kan förvalta dem. 

           

Finisarna!

  

Lilla Grålle och dotter har skoj ihop och igår stod det hoppning på schemat. Att liten Grå inte hoppat så mycket kunde vi enas om. Bara det att trava över en massa bommar på marken va lite klurigt, att sedan försöka sig på att hoppa 2 hinder i rad va ren överkurs för honom!! Men efter det att jag låtit honom hoppa på lina några gånger så att han själv fick lösa problemet så tuffade han på med öronen framåt även när dottern satt på. Lite lustig frambensteknik, men kanske blir den bättre efter att vi löshoppat honom några gånger, eller så fortsätter han glatt hoppa så. 

       

Grålle blev även klippt för 1:a gången (vad vi vet) och det skötte han riktigt bra! Jag va nästan klar när hans tålamod tog slut, så jag får ta det lilla som är kvar idag eller som det kommer. Grålle är ingen häst man tramsar med i onödan. Och allra helst eftersom han skötte sig så bra annars.


 

Önskar vi er alla!

 
 
marianne

marianne

21 september 2014 12:56

Klia sej i huvudet eller fråga nyfiket kan väl vara ok? Men varför dumma kommentarer? Avundsjuka?
Jag förstår mej inte på folk ibland....visst kan jag vara avundsjuk ibland, men jag hoppas för mitt liv att jag inte är elak eller spydig för det....jag försöker hellre vara ärlig och säga att jag är lite avis...kanske inte bra det heller...men jag har ju svårt att hålla inne med saker..hihi

Gratta lilla dottern från "moster"

http://marresmams.blogg.se

 
Maria

Maria

26 september 2014 11:44

Kul att läsa, jag är en av dom nyfikna som du vet :-) Så skoj att ni har det bra med alla djuren!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Erika

Erika

8 oktober 2014 09:13

Så otroligt fina ponnyer du har! :D
Vill också ha, men kan inte rida så små så vet inte vad jag skulle ha den till ;)

http://erikapettersson.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards