Stallrosen

Alla inlägg den 2 september 2014

Av Kerstin - 2 september 2014 05:42

Pappan till de senaste killarna..


Och så har vi då Xantés pappa...

Långt klipp, men orkar ni inte så kommer 2 bilder också...

   

Bilderna är lånade, han ägs numera inte av Stuteri Nexis, så jag kunde ju inte fota på plats.


Jag har funderat lite på det där med vad man letar efter hos en häst när man ska till och köpa den. Själv är jag inte alls och har aldrig varit speciellt intresserad av stammar och så, utan köpt häst på känsla. Ibland blir det käpprätt fel, oftast rätt. Lynne, att de rör sig trevligt och inte har allt för stora exteriöra avvikelser är väl rätt bra riktmärken. Letar man en hopphäst så spelar det ju ingen större roll om de inte kan trava, då vill man ju att de ska ha en bra galopp och hopp, samt känsla för hinder. Och inte allt för tunga i kroppen. Jag är ju lite av dressyrnörd och vill ha hästar med kapacitet i gången, om jag får och kan välja. Om jag tittar ut över flocken som idag går i hagen så finns där bara bra hästar, vilket är mycket trevligt. Det här med stamtavlor och att titta på vad hingstar och ston lämnat, hur och vad man ska tänka på när man funderar på att betäcka är jätte skoj. Så kul det här med hästintresset att man hela tiden kan utvecklas och lära sig nytt. 


Marianne, du ställde några frågor, jag väljer att inte publicera själva kommentaren, då du skrivit ut barnens namn och jag försöker så gott det går att inte nämna deras namn, kanske känns fånigt med tanke på att jag lägger ut bilder på dem, men det är ett val vi gjort. 
"Sonen rider inte, men gillar att hjälpa till. Dotterns allergi verkar gå i vågor, beror med all sannolikhet på olika omständigheter ang hur smutsig hästarna är, väder och miljön. Nej, någon ridskola ska det inte bli, ha ha!!"


 

Puss på er!


Kerstin



Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards