Stallrosen

Alla inlägg den 22 april 2014

Av Kerstin - 22 april 2014 00:34

Sol och lediga dagar så det har blivit mycket häst och stall. Idag (måndag, annandag påsk) vaknade dottern med mig på morgonen och vi hjälptes åt med morgonbestyren i stallet och hundarnas promenad. Sedan blev Hero och Curre borstad och fixade för dagens ridtur. Underbart vår väder, solen gassade från en blå himmel. Vi travade och det blev även en galopp för dottern och Curre, även här den 1:a med ryttare. Det blev till och med ett litet skutt över ett litet träd som ligger över vägen. Dottern sken av lycka. Skoj eftersom hon varit så osäker på honom nu ett tag. Det va en trött liten Curre som kom tillbaka till stallet sedan. Men visst är de fina!!

   

 

Dagens bästa enligt mig då...

Hero och jag firar ju 2 år tillsammans nu, grattis till oss! Tänk att vi fortfarande står ut med varandra..

 

Sandstig, tjohoo!!

När Curre och Hero fått komma ut igen så fick Walle komma in och bli ompysslad och på med sakerna för en liten ridlektion. Han sköter sig nästan lika bra som en gammal lektionsponny. Traskade runt på volten och stannade nästan alltid när dottern bad om det, och gjorde nästan alltid volten lika stor som hon ville. Satte snällt igång i trav och bytte varv när hon bad om det. Tror dottern blev lite inspirerad när hon såg Curres lilla medryttare rida. Så vi får se vart det leder. Kul så länge det varar i alla fall.

 

Walle skrutt..

Sedan for vi hem till sonen, åt lite glass i solen och tittade på marsvinen som även de fick komma ut och njuta av vårvärmen. Tittade på gräsmattan och funderar på hur lång tid jag kommer att behöva för att kratta den.. Ha ha!!!

       

Ochj sitta på en trappa och njuta av solen det är ett måste.


Carpe Diem!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards