Stallrosen

Direktlänk till inlägg 30 januari 2014

Vad händer här då??

Av Kerstin - 30 januari 2014 22:50

Nja inte så mycket... Hero har haft besök av hovis och idag var ET här och kollade honom. Jag blev faktiskt lite förvånad när hon sa att han var väldigt mjuk och fin i kroppen, hade några ställen som var lite spända och det kan jag relatera till sadeln så det blev jag däremot inte förvånad över. Och enligt hovis så är det en skoning kvar så har vi nått hans hovform och vinklar, så jag hoppas väl på det då.

 

Hero med sin ET

Sonens rum är så gott som klart, lite skruvar mm som inte passar eller som saknas för att vi ska få upp det sista bara. Idag blev dotterns rum klart så gott det går, fattas gardiner, men det ska vi köpa efter vi har tapetserat och det får bli efter sonens födelsedag.

Stallet börjar bli i ordning, säckar med saker är rensade och snart har allt sin plats. Dexter är duschad och snart tovfri. Han och Eddie har varit ut och kollat in vår uteplats och den verkar ha fått ok.

 

Ingen gräsklippning ännu..


 

Och Sköldiz blev väldigt nyfiken på påsen som hamnade utanför hans boning.


Livet rullar på i en maklig takt vissa dagar och lite för fort andra, men så är livet. Hur har ni det då?


Carpe Diem!

Kerstin

 
 
cicci

cicci

31 januari 2014 01:45

Haha tittut ;) de va inte igår :P
Jo då livet har sin lilla gång här med :)
Va kul att allt börjar hamna på plats :) ska jag va ärlig så har det inte gjorde det här ÄN :/ o vi har ju bott här några år nu :D
Det tar sin lilla tid det med.
KramC

http://www.bonnaliv.WordPress.com

 
marianne

marianne

1 februari 2014 16:03

den där plätten får du väl klippa med sax? Eller får du plats med gräsklipparen där? hihi Tur hundarna godkände den i alla fall så du slapp flytta igen ;)

Tjaa att drömma på den där stigen...vad kan det vara ? haha

http://marresmams.blogg.se

 
Maria

Maria

2 februari 2014 09:43

Kul med inlägg från dig då och då. Jag är tyvärr dålig att kommentera, men jag läser alltid :-) Ha det bra i allt ert nya!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Erika

Erika

2 februari 2014 10:12

Kul med ett inlägg ifrån dig. :)
Flytt tar tid att komma i ordning och såna saker.

Skönt att hero,s hovar snart är där ni vill ha dom. :)

http://eriikapettersson.blogg.seu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards