Stallrosen

Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Kerstin - 18 januari 2014 22:16

Tja, det snöar oavbrutet. Som tur va puder. Grannen och jag turas om att skotta åt varandra, nu är det ju inte frågan om några mängder med snö som hinner bli, men det ska ju bort. Rätt skönt att komma hem och se att parkeringen är avskottad och det tar ju inte ens 5 min för mig att skotta rent åt oss och då brukar jag ta min altan samtidigt.

Vaknade med migrän idag, hade ju fått en tablett att pröva med så jag tog den, men den höll på att komma upp lika fort. Det var med idel sväljningar och en macka jag tvingade den och mackan att stanna kvar. Fy fasen vad jag hatar när det bara vänder och ska upp igen. Tyvärr så hade jag inte tid att vila efter tabletten, som jag antar att man ska göra. På med kläder, lämna tillbaka en sadel jag lånat, for till mamma och pappa och bytte bil med dem. Hem koppla på släpvagnen, som jag då märkte att jag tappat nyckeln till låset!!    Tog den andra släpvagnen, låset var naturligtvis fruset, in efter en påse med vatten, hittade 2 påsar som båda läkte, men tillsammans så klarade de uppgiften... På med släpvagnen på bilen och märkte att ena hjulet frusit fast, banka, backa, köra, banka, backa, köra... Skrutt vad jag ogillar vintern.. For iväg, mötte upp min inhyrning. Framme.. Skrutt, för då fick inte höbollen plats på släpet... In med 2 i deras, lastade om så jag fick ta spånbalarna som låg på deras släp... Till stallet, mocka, fodra, fixa, in med hästarna.. Skrutt... då de rivit halva hagen (inhyrningens häst har en egen hage, eller hade...)!! Oj så vi älskar vintern... Av med bollarna, in med spånet, upp med täcken på tork, iväg hem, in i duschen, hittade middagsrester i kylen, i med mat, iväg för att byta bil igen. Landade på jobbet i GOD tid.. Men faktiskt så har migränen börjat släppa... Kanske bra tablett om man tar det lite lugnare...   

Imorgon blir det då lite hagfix och förhoppningsvis en ridtur, skulle behöva det..


Carpe Diem!!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards