Stallrosen

Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Kerstin - 17 januari 2014 14:50

Tja vad ska man säga... Vaknade och hade en sådan här dag när jag inte ville något, allt kändes jobbigt och tungt. Men hundarna vill ut, hästarna vill ha mat så det är ju bara att pallra sig upp och sätta lite fart, även om det gick i snigeltempo i början. Men väl i stallet och hästarna kommit ut och hundarna fått sin promenad så började jag med stallfixet och ömsom så trallade jag med i musiken ömsom funderade jag på vad jag höll på med och jobbighets tankarna kom över mig. Men hur det nu än va så stod jag tillslut där med en sadlad Hero och en liten Curre med spetsade öron bredvid. Jag hoppade upp och funderade vad jag höll på med, "sälj skiten och åk utomlands istället" tanken kom över mig. Skrittade bortöver och kom på att det här va faktiskt 1:a gången som Curre gick med som handhäst när jag red. Annars har han bara går med som sällskap till någon av de andra. Allteftersom vi red så steg humöret och trots att jag hade tunna ridbyxor och inga långkallingar, snön yrde och det var lite kallt om kinderna (-9 grader), så kom jag på mig själ med att sitta och le stort (tur man har öron som stoppar upp ibland). Vägen vi red var bara plogad en bil, men det är ju bara pudersnö så vi fortsatte den uppöver och travade på lite. Curre hade fullt fokus på oss, inte ens en millimeter före Hero gick han, ena örat lite mot mig för att höra om jag sa något om att bromsa upp eller byta gångart. Han travade till och med i form!! Tror han skulle bli en perfekt parhäst i körning, han travade i samma tempo som Hero, precis hela tiden! Och ibland gick han så nära oss så jag lyfte upp foten på hans rygg (naturligtvis brydde han sig inte om det heller). 

 

Bästa lilla Curre och Hero

Vi växlade mellan alla 3 gångarterna och han hängde med så bra, hela tiden med samma fokus. Han utförde ett jobb och då ska det göras ordentligt. På hemvägen började Hero med sin konstiga gångart som innefattar sprattel med framben, tramp och lite skutt. Men Curre han skrittade på, ev lade han in några travsteg för att komma ifatt. Till saken här även att Hero och Curre funkar i lag, men bästa kompisar kan man nog inte säga att de är, så bara en sådan sak säger en hel del om hur otroligt bra i skallen de är båda två faktiskt. Att finna sig i att nu är det såhär och nu ska vi göra ett bra jobb. Det va två nöjda hästar och en nöjd hästägare som kom hem till stallet igen. Pyssel och lite morötter innan de fick gå ut till de andra och när jag kom ut sedan så stod Curre och Hero och åt ur samma hög. Sötisar!

Fick även ett glädjande samtal under förmiddagen i stallet. Kanske blir det mitt år det här ändå... Att börja mitt liv igen...

Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards