Stallrosen

Alla inlägg den 1 november 2013

Av Kerstin - 1 november 2013 07:07

Så ÄNTLIGEN va alla hästar på plats, samma plats! Naturligtvis glömde jag kameran hemma, eller naturligtvis, det är väl eg rätt ovanligt av mig, men var nog lite stressad över att åka iväg, dels med lastningen av Walle, samt att han skulle åka med Prins, halt väglag och lite sånt. Men det gick bra!! Super snälla grannen kom och hjälpte mig att lasta. Han går ju in, men backar ju ut igen så jag tog en lina bak som en broms bara och det funkar toppen. Bara han känner den så stannar han upp och går in igen och står kvar. Vi höll på i ca 15-20 min, för man vill ju ändå pröva utan först, trots att jag inte behöver tvinga in honom. Och att åka med Prins var inte heller några problem, jag ställde väggen snett och knöt Prins väldigt långt så han kunde gå fram lite under bommen så han hade ju ändå plats och Walle slapp känna sig trängd. Bägge stod still under hela åkturen och bägge var torra och lugna när jag öppnade dörren. En annan snäll vän mötte upp och hjälpte mig lasta ur. Jag visste ju inte om han skulle komma som ett skott eller ta det lugnt. Sist lastade jag ju ur honom själv, men nu ville jag inte chansa, halt på vägarna så jag ville inte ha någon lös häst springandes i mörkret. Så vi tog longerlinan och fäste i grimman, ner med luckan, bort med repet bakom och Walle stod hela tiden snällt och väntade, så jag kunde gå in till honom och själv ge kommandot att han skulle backa och även då tog han det lugnt och stannade till och med upp lite! Prins gick under bommen och runt väggen och tog samma väg ut som Walle, ha ha!! 

Sedan släppte jag ihop Walle med de andra, Prins fick gå in och äta, måste dra en extra tråd om han ska vara ute, annars går han under och smiter ut. Prins har ju inga problem att stå ensam, han fick ju mat och vatten så.. Walle och de andra sprang och busade, men när jag kom tillbaka på kvällen så stod alla lugnt och åt. Underbart med ytan de har att springa på. Både Sullivan och Walle är ju 2 tjocksmockar, men Sulle har gått ihop sig och det är ju dels för att de måste ha koll på grannens hästar, men även för att de kan röra sig betydligt bättre nu. Så jag tror Walle kommer att slimma ihop sig lite han med.

Sedan for vi hem och skjutsade dottern på "bus eller godis", hon och 3 vänner traskade runt i byn. Sonen och jag for iväg för att fixa lite saker, vi var även in på ÖB en sväng och jag är ju i princip utan vinglas (har 2 stycken kvar) och precis där i början på gången så såg jag några glas jag kunde tänka mig, men då hittade sonen ett par andra, XXL hette det och rymde 64 cl!! Ha ha, jag har länge velat haft stora vinglas, tycker det är snyggt. Både när de är tomma och när man har hällt upp lite vin i dem, för man ska ju inte fylla dem hi hi! Så 4 stycken sådana fick följa med hem.

 

Nytt vin, nya glas!

Skulle inte ha packat upp glasen, de låg ju så bra i kartongen, men klar man måste få pröva ett. Men idag åker det ner i kartongen igen och sedan får de ligga där tills jag packat upp.. 

4 veckor kvar nu!! 

  

Igår kom det lite underkylt regn så nu är det HALT!! Läskigt att köra bil nu tycker jag, även om jag kör sakta. Alla andra gör ju inte det...

Prins skulle ju åka idag, men jag vet inte. Hon har inte hört av sig något mer och min magkänsla säger att hon inte kommer att göra det heller... Vet inte varför, allt lät ju bra, men men, jag kanske har fel..


Carpe Diem!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards