Stallrosen

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Vintertid...

Av Kerstin - 27 oktober 2013 08:05

Vaknade till dimma, men nu kommer solen. Frost i gräset, men vad gör väl det, så länge det inte är snö!!

Borde ta tag i staketet runt ridbanan, men höger arm mår inte så bra efter allt stökande här hemma, så jag får se om den orkar till veckan. Just nu känner jag stressen komma lite, men ska försöka rensa bland tankarna och strukturera upp. Jag kan inte göra ALLT samtidigt. Däremot kan jag försöka göra klart en sak i taget. Jag har kommit en bit i köket, men det är 15 skåp totalt + kyl o frys, men 4 av dem är klar och det känns bra. I fredags var det 5 veckor kvar till flytten. Längtar så!! Bara att få ordning igen. 

Till veckan ska jag ta en behövlig ridtur på guldgossen och visa honom omgivningarna. Det är höstlov nu och dottern vill rida, men Walle har ju inte kommit på plats än och han behöver ju någon dag på sig att landa. Vill inte att något ska hända när vi rider. Dessutom är det bra om Hero är bekant med omgivningarna så inte han också går och spänner sig.

     

I hagen råder lugnet nu. Jag tror faktiskt hingstarna uppskattar det. Visst går de till staketet för att kolla in grannarna, men igår morse när jag släppte ut dem så gick de till maten först och det är positivt!!

 

Idag ska jag förhoppningsvis hinna köra dit en rundbal så de har hela dagen. Jag måste minimera mina arbetsinsatser just nu. När flytten är klar så blir det annorlunda. Vi räknade ut, med bilens hjälp att det är ca en mil till stallet från vårt blivande hem. En bra dag kan man ju gå upp på morgonen och göra det man ska och sedan gå hem. Då blir det 2 bra promenader för mig och hundarna. Medan jag rider kan hundarna vara i en av de tomma boxarna, ska se till att ta upp 2 hundbäddar bara. 

Gårdagen som bjöd på lite trist väder gjorde så att sonen och jag uträttade en massa småsaker under dagen och dottern roade sig på kalas. 

Nu är det väl bäst att sätta lite fart så man hinner med en sak under dagen i alla fall. Vinter tid och allt, bäst att ställa om klockorna...


Carpe Diem!

Kerstin


 
 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

27 oktober 2013 09:26

Här är det tvärt om, förut var det strålande sol och alldeles ljummet ute, nu är det tjocka moln överallt.

Är det meningen att du ska ha en egen ridbana i nya stallet? Eller är det så att det inte finns någon ridbana där ännu? Jag klarar inte av att sätta stolp (tror jag inte i alla fall, jag har ju tack ock lov inte behövt försöka). Det ser alldeles för svårt och tungt ut, för kort är jag också....

Skönt i alla fall att hästarna trivs i nya stallet :-) Hoppas att du gör det också, men frågan är om du har tid att känna efter?
Ha en bra dag!

http://stallskogalund. blogg.se

 
marianne

marianne

27 oktober 2013 16:16

Fy för att sätta stolp, jag tror jag tycker det är det värsta med att ha egna hagar.
Men en mil? Jag tyckte du sa att du skulle få nära till stallet? Det blir ju massa körande i vinter när du ska släppa ut och ta in.

Det är ganska smart av dej att ta en sak i taget ;)

kram

http://marresmams.blogg.se

 
marianne

marianne

29 oktober 2013 07:34

Aha....om du har sååå (?) långt nu förstår jag att en mil kan kännas kort.

Jag fick en bra förklaring av Sussie, på det där med bedömningen av galoppfattningarna, det är bäst du kollar kommentaren själv så inte jag vimsar ihop det ;)
den domaren som var hade nog inget till övers för andra raser än halvblod, så hon gav nog inga "snällpoäng" till Magnus, vi har en tjej i klubben som rider fjording, hon tävlar och placerar sej jämt och ständigt, men vad gör det om domaren inte gillar fjordingar?

Lera och fukt kan vara bra för hovarna, men inte ett halvår i sträck ;) Usch jag längtar då inte till halva hagen är gegga.

http://marresmams.blogg.se

 
Erika

Erika

29 oktober 2013 11:40

Vi har plus grader här så ingen frost ännu^^ :)
Så himla skönt för jag vill inte ha kyla o sånt riktigt än de är alldeles för tidigt.

Hoppas flytten och allt går bra.
Kör inte för slut på dig bara! :)

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards