Stallrosen

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Vacker höstmorgon...

Av Kerstin - 2 oktober 2013 08:43

Vaknade till en vacker höst morgon idag, även gårdagen var fin, kanske snäppet gråare. Älskar hösten och dess färger som sprakar i solljuset.

 

Vackra höst..

Sitter just nu och tittar ut genom köksfönstret,fortfarande grönt på gräsmattan och ekarna har ännu alla sina löv kvar och även de är gröna och fina. Häcken bakom har börjat skifta i rött, så vackert. Kommer inte ihåg vad det är för sort på häcken, men den är ju så vacker. Tät och grön under sommaren och sprakande röd på hösten, med svarta bär som hänger i stora klasar. 

Gårdagen bjöd bara på 2 timmars sömn innan det var dax att hämta barnen för att åka och titta på en bostad. Den tilltalade oss alla väldigt mycket, så mycket att vi vi alla ville flytta in igår kväll redan. Ha ha!! Säger ju en hel del. Så nu är det den här väntan igen. Ska vi ha turen att få den eller vad?! 

Hade tänkt flytta hästarna den här veckan, men det får bli nästa. Har en maraton helg i jobb i helgen och då finns inte tid att åka så då blir det lättare att ha dem hemma. 

Hero är så trevlig att rida just nu så jag kan bara le, le och le när jag sitter på honom. Visst finns det massor, massor och åter massor att jobba vidare på, lossa mera, stärka i massor. Men just hans otroliga lugn och eftertänksamhet som han visar nu är underbar. Min Caprilli kom till posten igår och jag ska hämta den i eftermiddag, skulle eg vilja rida nu på morgonen, men vill samtidigt pröva sadeln så jag tror jag ska hejda mig lite. Får ta långpromenaden med hundarna nu på morgonen istället.

       

Höst och lite kyligare dagar bjuder på lite mer bus. ♥


Carpe Diem!

Kerstin

 
 
Erika

Erika

2 oktober 2013 10:11

Så fina bilder^^ :)
Hösten kan vara riktigt fin.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

2 oktober 2013 10:58

Spännande :) När är det inflyttning i ditt hus? Eller för er blir det ju utflyttning ;)

ja, blir det längre till hästarna så innebär det mer jobb och stress så ta det lugnt med det nu om du känner dej trött.

Sv: Jo jag vet att jag med rider Ava bra ibland, men det glömmer ajg lätt eftersom det har varit lite väl mycket trots nu efter sommaren. Men jag har fortfarande lottas ord ringande i öronen...."om det varit tävling nu hade du fått en tia på den övningen"
det var längesen nu, men jag har det som uppmuntran när det känns motigt ;)

http://marresmams.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

2 oktober 2013 12:03

Wow vilka underbara bilder!!! Särskilt på vovven med pinne i munnen! :D

http://agnethagothe.se

 
Malin Johansson

Malin Johansson

2 oktober 2013 15:31

låter underbart roligt.
lycka till....

http://www.havrefallen.bloggspot.com

 
Anna

Anna

2 oktober 2013 20:53

Men så härligt!! Håller tummarna att ni får boendet ni har varit och tittat på!! HOPPAS, HOPPAS!!!

Det låter sunt att vänta med att flytta hästarna tills jobbarhelgen är över!! Nästa vecka är en ny vecka med nya möjligheter:D

Vad härligt att ni har så trevliga ridturer nu...du och Hero:D Har en väldigt trevlig häst här hemma att rida också. Det är verkligen helt fantastiskt att rida nu när vädret är så otroligt bra!!

Håller tummarna att Caprillin passar Hero!!!

Ha en fortsatt jättebra vecka och helg och sköt om dig!! Kram

Svar:Den är jättefin den rosa luddgrimman!! Känns lite tråkigt att den inte fanns i x-full till oss "hästtjejer" med större hästar:(

Japp!! Det kanske är en liten pik att jag ska chilla och vila från nätsurfandet under helgen:) Hade det väldigt bra och framför allt lugnt hela lördagen när L-O var iväg och styckade kött:D

Hi hi!! Jo, det är tur att blått och brunt matchar;)

Han blir lugnare och lugnare för varje ridtur nu när han har mer koll på "löven & barren" på vägen;) Nu har det blivit flera ridturer utan tvärnit:D Det känns jätteskönt att kunna slappna av mer och mer nu när vi rider ut.

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

3 oktober 2013 11:15

Mmmm vilka härliga höstfoton! Själv har jag inte fotat nåt ännu och snart ligger väl löven på marken...

Vad roligt att ni alla tre föll för bostaden ni var och tittade på! När får du besked om ni fått den? Jag håller tummarna stenhårt!

http://stallskogalund. blogg.se

 
Ylva

Ylva

6 oktober 2013 16:29

Jag älskar också hösten och färgerna. Härliga bilder.

http://www.ylvablom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards