Stallrosen

Alla inlägg den 21 september 2013

Av Kerstin - 21 september 2013 07:40

I torsdags då lilla dottern fyllde 10 år så var de ju hos sin pappa, eftersom jag skulle ha jobbat. Nu blev jag ju hemma pga feber och förkylning, men det kunde ju ingen sia om. Men igår fick jag rå om dem en stund efter skolan. Jag var lite febervarm på morgonen, men en alvedon senare så kunde jag ta mig till shopping centret och införskaffa lite presenter. Några var klara, men jag kände mig inte riktigt nöjd.

Dottern hade önskat sig lite kläder och "riktiga" skisspennor och skissblock"...

 

Och nog tycker jag det ser ut som om jag lyckades göra henne glad! 

Med riktiga skisspennor så menar jag de som är lite mjukar att teckna med och som man kan "sudda ut" skarpa konturer med fingret så det blir mjuka linjer och skuggningar. Det är en väldans skillnad att teckna med dem ist för en vanlig blyertspenna. 

 

Sonen fick ju naturligtvis också en liten present.

Sedan blev det lite tårta och småprat om kalaset som dottern ska ha hos sin pappa i år. Jag har ju visning på huset på söndag så här står städning på schemat, jag bär, slänger och sliter. Ramlade ner i soffan vid 22-tiden igår och skulle kolla vad det fanns att se på TV:n, tryckte på info knappen och då kommer ju tv tablån upp, men det är ju fortfarande en liten tv ruta uppe till vänster. Efter en halvtimme kom jag på att jag satt och kollade på en film i den lilla rutan medans tv tablån fortfarande va uppe... Trött??!!  Ha ha!! Här om kvällen släppte jag ut Sköldiz, när jag sedan gick upp för att lyfta tillbaka honom i sitt blöta boende så hittade jag honom inte. Efter lite krypande på golvet så såg jag tillslut honom längst inne i det mörkaste hörnet under en byrå... Innan jag gick upp och tog in honom så släppte jag ut Dexter för kvällspinken.... En timme senare här jag ett lite ynkligt skall utanför dörren... Opps, glömde visst ta in honom...    Tja , jag är lite trött och visst kan man skylla lite på feberyran också eller?!

Men faktum är att det varit lite mycket sista veckorna, för ibland kommer jag inte riktigt ihåg om jag tagit in hästarna och så... Då är det bara att gå ut och titta.. För det har hänt att jag glömt även det, fast det var på den tiden jag jobbade bra många fler timmar per dygn än jag gör nu.


Hittade ett så gulligt klipp på klickerträning, men jag får inte in det hit, ska jobba vidare på det, annars får ni se det när jag och Sullivan kan göra samma sak. Hi hi! Dottern såg ett klipp igår om klickertränade marsvin så när jag kom upp sedan så var hon i full gång med att träna en av tjejerna. 


Curre jobbar på och sköter sig mycket bra. Han är otroligt klok den lilla killen. Nu går han snällt fram och väntar på signal innan han får hoppa upp på stoet. Det ni!! Hon är bra hon som har han nu och han är ju bra hanterad redan från början samt att han är riktigt bra i huvudet så det förvånar mig faktiskt inte. Har även blivit "vän" på fejjan med hon som har Curres pappa. Det är ju skoj att få följa dem och kul för henne att höra hur det går för en av avkommorna.


Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards