Stallrosen

Alla inlägg den 17 september 2013

Av Kerstin - 17 september 2013 20:47

Dagen började ju lysande, men tjock hals, ont och lite hosta. Ute hällregnade det och då snackade vi hällregn. När jag sedan skjutsade ungarna till skolan så sa jag att det var trist att det regnade då jag ville pröva sadeln på Hero och rida en sväng. Det är lugnt säger dottern. "Passa på att rida när brorsan har gympa, då är det uppehåll så de kan vara ute." (ett litet hån flin från henne också). Så satt jag och åt frukost och ser hur regnet sakta men säkert avtar och det blir allt ljusare. Snabbade mig ut med hundarna och sedan svidade jag om till ridkläder. Där hände ju också något lustigt, har inte använt min vanliga sport bh sista 2 veckorna eftersom vi bara skrittar. Normalt har jag den på hyskan längst ut, idag var jag tvungen att sätta den på de längst in?! Mina favvo ridbyxor börjar dessutom bli lite stora. Hmm...

Nåja, ut och prövade sadeln som satt som en smäck på Hero!! Tjohoo!! Då var det bara att kliva upp då och se om den passar mig också. Och visst gjorde den det! Lite hård, men det visste jag ju. Vi red en sväng i skogen, jägarna borde ha lättat lite avtryckar fingret och jag hade ju min rosa väst så vi syntes och dessutom så satte jag på musiken i telefonen, så vi hördes dessutom. På hemvägen blev han lite "taggad", inte stressad som han blev förut, men lite taggad. Samlade ihop honom lite och satte honom i jobb istället. Han skötte sig utmärkt, lugnade ner sig bra och så fick jag bara den där känslan att jag skulle pröva samla honom liiite till och vips så fick vi (för honom) några riktigt fina tramp steg!! Oj vad skoj det blev!! Strunt samma att den ena av hans boots satt fast i leran en bit bort liksom.

Hem och fixade och donade, telefonen ringde... "Hej det är ...., jag ville bara säga att du nu är anställd hos oss." VA!!?? Svarade jag.. Jodå så var det, jag har ju ringt och frågat, men det var ju inte aktuellt än, inte på länge. Men det var det ju, 6 månader tidigare än de sagt tidigare!! Tjoohoo!!! Så vet ni vad?! Nu kan jag planera in semester mm!! Hi hi!! 

Hämtade hem goungarna och vi fortsatte med städandet. Finns ju alltid att plocka och fixa, gör man en sak så ser man ju hur rörigt det är i andra hörnet.

Efter middagen gick hundarna och jag för att hämta Heros boots, naturligtvis låg den i slutet på vägen vi ridit.. Men vad gjorde det när det i princip va uppehåll ända tills vi svängde in på gården igen! 


Summa sumarum så har dagen varit RIKTIGT bra tycker jag!

Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 17 september 2013 08:41

Ja jösses så det började regna i går då. Hästarna var genom frusna på nolltid, till och med Sullivan som jag aldrig sett stå och skaka hade dragit ihop sig och såg så ynklig ut. Det blev in med pållarna efter att jag tagit en kort, men ack så blöt hundpromenad. Var blöt rakt igenom regnstället på 10 minuter.. Hästarna fick på sig mystäcken och hö att mumsa på och alla var nöjda över att få mysa inne. Jag med myste, då båda barnen var med i stallet och pysslade på med pållarna, lite extra kärlek och pyssel medan täckena mm fixades. 

Sprang in på vår lilla Ica butik när jag hämtade ungarna tidigare på dagen och de hade gröna växter inklusive krukor för 20,-/st. Jamen vad bra tänkte jag fattas ju någon växt. Det slutade med 10 växter!! Opps!! Lite beslutsångest, japp.. He he, men nu efter att ha städat, putsat fönster mm mm så börjar det ju blir riktigt trevligt här hemma. Och med lite nytt grönt så blev det så väldans mysigt, bytte ut lite trasiga glödlampor under kvällen och kände mig riktigt nöjd när jag väl damp ner i fåtöljen med en stor mugg te. Man kanske ska bo kvar... Ha ha!! Nej då, det ska jag inte.. 

 

Nu får vi bara se hur länge de överlever...

Kanske ska ordna någon form av vadslagning?!

  

Hade tänkt få provrida sadeln idag, men jag tror jag hoppar det. Här VRÄKER det ner regn!! Kanske lättar lite under dagen. Blir heltäckad häst idag så har jag ju möjligheten i alla fall. Annars får jag väl pyssla på inne istället då.


Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards