Stallrosen

Alla inlägg den 12 september 2013

Av Kerstin - 12 september 2013 09:39

Jaha, ja... Migränen satt i som attan igår, men lite tabletter så for jag iväg och vi löshoppade lilla Curre några språng. Det här är alltså 2:a gången han löshoppar "riktigt", tidigare har det varit små skutt och jag har bara hoppat honom lågt på lina (har ju ingen paddock här hemma). Vi började med några små skutt....

     

Och för honom är det verkligen små skutt, han tog inte ens i när han hoppade, däremot suger han tag i uppgiften på ett mycket bra sätt!

Sedan höjde vi upp lite och då ser man ju att han kan hoppa och att det finns i honom. 

 

Fast inte tycker jag direkt att han fick anstränga sig här heller.

Men vi avslutade på 80 cm. Det ska vara skoj och lätt att hoppa. Han är ju inte i riktig kondis och har som sagt inte hoppat mycket.

Det var super kul att se honom och priset gick genast upp på honom! Ha ha!! Nu ska vi landa i det här och se om vi kan hitta någon liten duktig ryttare till honom i vinter. Sedan får jag se om han fortfarande är till salu till våren eller ej. Om jag fattade rätt så är i alla fall alla hans avkommor sålda. Men jag kan ha fattat fel, vi hade båda lite bråttom och då lyssnar man ju bara med ett halvt öra.   


Inspirerad av Curre så fick både Sulle och Walle svettas lite igår, Duktiga små killar!! 


Nu bråttom iväg, igen...

Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards