Stallrosen

Alla inlägg den 5 september 2013

Av Kerstin - 5 september 2013 13:56

.. Att vakna nöjd och glad. Just nu hänger mycket i luften i mitt liv, bollen rullar, men av förklarliga skäl så går det ju naturligtvis inte att sparka på den, den måste få rulla i sin takt och hitta rätt väg in i mål. Men efter jag tog det beslutet så har en massa andra saker börjat falla på plats också. Inga stora världsomfattande saker, men funderingar och andra saker jag grubblat och funderat på eller bara skjutit framför mig.

Måste bara få ge Agria en eloge också. Det är ju nu över ett år sedan jag sålde Sydney och av någon anledning så glömde jag att ta bort försäkringen på henne, ringde i våras och sa upp den. När hon fick reda på att jag sålt hästen så sa hon att jag bara skulle skicka in kontraktet så skulle jag få tillbaka de premier jag betalat "i onödan". Även det föll ur min hjärna tills härom dagen då jag såg att de fortfarande drog hennes premie varje månad. Ringde och hon svarade lika trevligt som förra gången att det var inga problem, faxa in kontraktet så löser det sig. Så nu har jag tagit tag i det och så får jag se om det dyker upp några pengar. Men att de har den policyn att betala tillbaka premier fastän ägaren varit glömsk är ju toppen tycker jag. Den tjänsten hade tex inte Sveland (fast de är jag supernöjd med ändå). 

 

Fina Sydney  ♥

(bilden är lånad av hennes ägare)

Benen är lite stumma efter de sista dagarnas promenader, jag brukar ju alltid gå delvis i skogen, men nu är det ju bara vägen som gäller pga älgjakten och det känns, skulle nog ha skor med bättre och mer flexibel sula. 2 älgar har de redan skjutit här uppe och i morse när jag gick ut till hästarna så hörde jag ännu ett skott, men de kan ju ha missat...

Hade en väldigt lugn natt på jobbet och satt och kollade på lite bilder på Prins och Sullivan. Vi har haft otroligt mycket skoj med vår lilla Prins, vilken pärla han är!!

   

Älskade och tålmodiga lilla Prins ♥

   

Och kolla vad det här lilla trollet vuxit på sig sedan han kom i oktober 2011.

   

Från liten buse till en cooling med ryttare.


   

Inte mycket till lugg för 2 år sedan, hi hi!


Nej nu ska jag ta och göra något vettigt med sötnötarna som bor här!


Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards