Stallrosen

Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av Kerstin - 22 augusti 2013 23:33

Tja, vad ska man skriva om idag då...

Hästen gick bra. Bootsen och wrapsen satt på plats trots att vi tränade lite fattningar idag, men då gled sadeln... Vet inte om jag spänt dåligt eller sadlat tokigt.. Strunt samma.. Galoppen va fin, inte fattningarna, men galoppen och bytena va klockrena (kanske inte alltid planerade..   ).

Sulle nöp till mig på insidan underarmen idag. Jag trodde bara han slog i med tänderna, men han visste nog bättre själv och innan jag fattade något så hade han ställt sig i "skamvrån". Jag märkte inte ens att jag fått ett märke förrän jag duschade på kvällen.

Walle har nog förstått att hans liv hängde på en skör tråd (sa till han att om han inte skärpte till sig under sommaren ang öron och hovar så var hans liv hos oss slut). Så idag kom han till mig och i princip stoppade örat i handen på mig. Senare under kvällen så hade vi vår hovterapi och INGET ben spökade idag. Alla ben lyfte han själv och det var inga problem att knacka, raspa, sträcka ut och grejsa med dem.

Lång och svettig promenad med hundarna, blev lite över en timme idag. Fick dra ner på tempot lite för Eddie satte sig och vägrade gå. Slö vovve. Hi hi! Blir säkert varmt för han.

På kvällen var jag SÅÅÅÅ sugen på något, men allt gapade tomt. Så jag gick ut och plockade mig lite röda, precis lagom mogna krusbär och mumsade på.

 

Mums!!

Var bort till grannen och nattade deras hästar och njöt av den härliga kvällen!

 

Underbar sensommar kväll..


Och vi fick brons i laghoppning! 

Grattis!!


Carpe Diem!

Kerstin


Av Kerstin - 22 augusti 2013 08:54

Händer inte så mycket här nu... Hero fick 2 istället för en vilodag, ork och tid fanns inte på kartan igår och tisdagen var planerad vila. Dock tyckte han igår när jag tog in dem från hagen att det här med vila var överskattat och dansade fram i passage där vi gick. 

Idag och i morgon är jag lite hästvakt så då ska jag passa på att låna deras ridbana också, det får jag göra ändå, men nu går hästarna i hagen så de INTE kan stå hänga över paddock staketet, vilket uppskattas.. Så idag blir det till att dra på "tennisskorna" (som barnen säger) och röra på oss.

   

Själv stretchande pålle... Eller ville han bara visa sina tennisskor!?

(nej, vi gör inte något försök till spansk skritt, han blev bara lite otålig)


Småkillarna jobbar på ute på gräsmattan, flyttade hagen eftersom gräset inte dög på förra stället.. Så nu fick jag lite trevligt sällskap när jag sitter på altan också. ♥

     

Lite sommar lortiga, men söta ändå!

Blir dusch och uppfräschning till veckan!!


Kan bli ett roligt vikt(igt) inlägg i morgon... Hoppas på det iaf...


Carpe Diem!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards