Stallrosen

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Kerstin - 4 augusti 2013 07:40

Sol och varmt igår, jag som planerat en massa hemma jobb, få lite på listan avbockat. Men vi jobbade på lite, barnen och jag. Krattade ihop gräs efter sist jag klippte, igår ville inte klipparen starta, tog bilen till hjälp, men så fort jag skulle börja klippa så dog den... Hmm... Men traktorn startade och halva hagen är nu skrapad. Till veckan ska jag ta och göra klart där nere där de får hö på vintern. Jag har ju bara värme eller ingen fläkt alls i traktorn så det bara rann svett på mig efter 45 min i den, phu!! Det fick bli glass paus och en stund i solstolen. Förberedde så gott det gick för middagen och så drog vi till sjön istället. "Endast" 24 grader i vattnet... Ha ha!! SKÖNT!!! Kändes som om jag skulle kunna simma runt hela sjön, men simmade bara ut en bit, tydligen mycket fisk som kan bita en i tårna, eller så, enligt "folk".. Men jag simmade fram och tillbaka några gånger så jag fick röra på mig lite. 

         

Barnen hade skoj och det plaskade bra när de hoppade från bryggan.

Har 2 gånger lyckats fånga sonen på bild när han "står/går" på vattnet...

   

Tycker det är lite coolt. "KODAK moments". hi hi!

Det bästa är ju att man ser folk omkring honom som faktiskt simmar, vilket gör det hela bättre.

Ja ja, jag är lite fotoskadad... He he!!


Hästarna fick vila, fast det var perfekt ridväder på kvällen efter middagen, men då var jag redan slut. Men det bästa är att jag börjar få tillbaka det där "suget" efter ridningen nu. Har svårt att låta bli, bara för någon vecka sedan så var det precis tvärt om, gjorde allt för att slippa. Men igår kom en liten ångestattack förbi och då väljer jag bort hästarna, inte för att det eg känns bättre, men klokare. Blir lite stressad när jag tittar på min göra lista och den aldrig blir kortare, men så kom barnen på att vi kan faktiskt sätta dit halva kryss, för vissa saker är vi faktiskt nästan klara med. Så nu är det så... Känns faktiskt lite bättre nu.


Idag är det strålande sol, batteriet till gräsklipparen borde var laddat till max.. Men nu ska jag ta mig en ridtur, sedan prommis med hundarna (de har varit ute en kiss o bajs tur redan), sedan lurar bad runt hörnet innan det är dax för gräsmattan och middag... 

Ang det vikt(iga) så kunde jag inte låta bli att iaf mäta och det var ju faktiskt en positiv överraskning, igen!!   


Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards