Stallrosen

Alla inlägg den 3 augusti 2013

Av Kerstin - 3 augusti 2013 08:18

Ja så säger min gula gentleman när jag får till mina uttal och vi talar samma språk. Hi hi, han är så tålmodig med mig och belönar mig då jag säger rätt. Det var segt igår, varmt innan vi äntligen kom iväg ut, men som tur va så fläktade det lite ändå och i skogens skugga var det riktigt svalt. Vi hade delade meningar om det mesta i början på vår tur jag och min gula spanjor. Vilket tempo vi skulle gå i, snigelfart eller styrfart, om vi skulle äta medan vi gick, vilken väg vi skulle ta och så vidare. Nu ska ni inte tro att han "tramsar" och vägrar gå eller hittar på andra protester, nej han har lite förfinade saker. Han stannar, vänder på huvudet och frågar mig om jag verkligen är säker på det jag nyss bad om... Då blir jag alltid så full i skratt så för det mesta så får han som han vill. I alla fall när det gäller vägval. När jag bad honom skritta på lite efter travvägen, som för övrigt var mjuk och fin efter regnet så började han trava istället, han fick trava på eftersom han hittade ett bra tempo, takt och form utan att jag ens hade tagit tyglarna. Lustiga pålle. Vi travade på en bil, saktade av klättrade lite i sandtaget, prövade lite stigar och vägar. Jag vet ju att gräsvägarna leder till en myr, men det går att rida en bit på dem och på vägen tillbaka sedan så kan man lägga in en för oss i dagens läge, alldeles lagom galoppsträcka. Oj vilken galopp han hade. Från 1:a språnget. Jag har suttit alldeles för länge på hästar som inte kan galoppera, det märks, jag blir ständigt lika förvånad och glad när jag känner en "riktig" galopp. Så ljuvligt!! Jag har fått spänna ut 2 hål på sadelgjorden... Nu gled del lite igår, men ett hål större har han absolut blivit. Det känns toppen. Ändå är han fortfarande rätt tom på muskler. Rumpan och låren bygger han fort på, värre med själva ryggen och frampartiet, men det är ju baken de ska bära med så..   Ska leta ny dressyrsadel, men just nu är bilen prio ett... Bläää....

Vet inte vart dagen tog vägen igår, men inte hann jag med något vettigt.. Jobbar på med Walles box, men jag hinner bara med en kärra extra nu och då så dyker det upp något annat som ska göras. Tittade på min göra lista igår och jag verkar aldrig få pricka av något på den. Jag har nog börjat på det mesta, men hinner aldrig göra klart något. Idag hade de lovat halvdåligt väder och jag jublade, för då skulle jag ju hinna med mig... Solen strålar just nu från klarblå himmel... Lutar åt stranden... 

Igår kväll efter middagen så åkte vi till vår sjö. 25 grader i vattnet!! och då var kl 18 på kvällen. Men det är en kvälls sjö, solen ligger på då.

         

Hoppa i det ljuvliga vattnet.

       

Jag låg nog i och simmade minst en halvtimme innan solen kröp in bakom ett litet moln och jag tyckte det blev lite kyligt. Men oj så uppfriskande. Behövdes efter en svettig dag.

 

Dagens bästa bild, enligt mig då...  


Och bilen startade naturligtvis inte till en början när vi skulle hem.... Så roligt.... Men till slut så brummade den igång och rullade snällt hem över. Struntar för övrigt i det vikt(iga) denna vecka, orkar inte med fler besvikelser...


Carpe Diem!

Kerstin


 

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards