Stallrosen

Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Kerstin - 17 juli 2013 07:50

Vaknade till ett dånande och skrapande. Klev upp och såg att de höll på att klippa vägkanterna så snart kommer väl pinnarna inför vintern.. Hi hi!! Blåste nära på storm ute, spelade inte mig någon roll, då slipper man flugorna. Tog en kortis med hundarna efter frukosten och medan hästarna fick äta klart, sedan sadlade jag på stora fina gula pållen och skrittade ner till vår dressyr äng i skogen. Jobbade med basic övningar, start-stopp, ställa och följa med runt på volter samt kunna skritta rakt fram. Jobbade med mig själv, jag viker mig i midjan i höger varv. Avslutade med att kolla läget lite i traven, efter att ha checkat av start-stopp även här samt fått ordning på mig själv, så kunde vi avsluta med en härlig taktfast och bärig trav några varv innan jag avslutade och vi skrittade hem igen. Ingen av oss var ens svettig, jag var lite varm, men det kan ju bero på att jag hade täckvästen på mig!! Japp, i Juli, hi hi, blåste som attan. 

På vägen hem såg jag att det fanns gott om smultron så efter att ha gjort klart guldgossen så gick barnen och jag upp i skogen och plockade smultron och blåbär!! Fanns massor av dem, ännu inte så stora, men dög gott till pajen vi lyckades sno ihop senare under kvällen. Dexter fick vara lös och hade nog planer på att dra iväg, han skulle bara fösa ihop den omöjliga flocken först! Men se flocken envisades med att vara utspridd trots hans och Eddies tappra försök, så det var en rätt nöjd Dexter som somnade på köksgolvet sedan.

Efter välförtjänt mellis så sadlades Walle och lite bommar och slalom, mm sattes upp. Det här var eg första gången som dottern red helt själv på honom redan från början. Vi gjorde olika stationer. Slalom, ställen att göra halt på, trav bitar, svänga höger el vänster, rygga mm. Först funderade Walle lite. Han hörde ju Hero i stallet och jag stod på andra sidan gårdsplanen och på ryggen satt någon som ville något. Men säga vad man vill om skrutten så när han inte riktigt förstod eller vill lämna tryggheten vid stallet så visslade jag och då gick han åter fram mot mig, hi hi!!

         

Söt nöten...

Han hade för övrigt en bra dag i går, mycket mys och inga problem med varken öron eller bakben. En annan lustig sak var att för första gången tog en tillrättavisning när det gäller bakbenen. Normalt går det inte att "säga till" honom när han vevar till med dem då blir han bara mer stressad, men idag när jag skulle fixa till bakbensskyddet så började han hytta och jag "snärtade till" honom med handen och grymtade till, han hoppade åt sidan som vanligt och jag svor åt mig själv, men det går liksom bara av farten, men tog upp skyddet och gjorde mig beredd på lite övertalning, men gissa om jag blev förvånad då han bara stod helt lugnt och helt STILL med alla 4 hovar i marken! På med skyddet, klapp och en liten belöning. Vi testade även med att dottern fick kliva upp på honom idag, normalt så slänger jag ju upp henne, men nu tog vi pallen och foten i stigbygeln, gick toppen bra. Går av bara farten det där med att kasta upp eftersom han är så pass hög för henne och sonen.

Idag ska hon tydligen också rida, på hingstarna OCKSÅ!!   Hon har väl fått solsting, sonen också tror jag för han ska rida han med säger han, vad är det som händer???!!


Carpe Diem

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards