Stallrosen

Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Så kan det va....

Av Kerstin - 24 juni 2013 09:49

Hade jobbhelg i helgen och efter en ovanligt pigg och bra natt så vaknade jag efter 2 timmar och for iväg för att öppna och köra en heldag i butiken i går. Vaknade med känslan av att "idag blir en låååång dag". Dvs jag var väldigt trött... Kom på plats och allt flöt på, klockan närmade sig 12 och det var dax för min kollega för dagen att dyka upp..... klockan blev 12.10 ingen kollega, de kommer alltid i tid så jag var ju lite brydd redan före 12... dundrade till i butiken och jag fick MASSOR att göra.. Tillslut var jag tvungen att be kunderna vänta medan jag ringde och kollade.. Missförstånd och ingen kollega var på väg... Hu!! Åter till jobbet, tel ringde efter ett tag, snäll kollega ringde o frågade om hon skulle komma in. GÄRNA, svarade jag... Phu!! Men det gick bra. Vi har ju otroligt trevliga kunder och bara man förklarar så förstår de, missförstånd kan hända och jag tror att hade orsaken istället varit tex att det varit indragning av personal så har inte stämningen varit lika positiv. Dagen blev inte så lång som jag räknat med, timmarna gick fort kan jag lova. Otroligt skönt när jag fick sällskap och kunde gå o sätta mig en stund. 


Sedan undrar jag ibland om jag talar samma språk som vissa andra personer. Jag är ju bara svensk på pappret, jag har ju inget svenskt blod i mig så det kan ju vara så att jag på något sätt talar annorlunda... För om jag tex säger; "Jag är inte intresserad av dig." så får jag 99% av gångerna till svar "Nähä.... Men vi kan ju träffas ändå." Hmmm, är det så att jag måste lägga till "att träffa" så de verkligen förstår, eller hjälper inte det?? Har även sagt "Inte intresserad av otrogna jävlar." och fått till svar; "Okej, men det skadar ju inte att vi träffas." Har struntat i att svara också, men det funkar inte heller.. Eller jo efter några veckor ger de upp.... Tja, jag får nog ta och gå en svenska kurs ändå.. Fast jag hade ju alltid haft högsta betyget i just svenska... Hmm...   


Ha en trevlig dag!!

Kerstin 

 
 
Erika

Erika

24 juni 2013 10:44

Oj^^
Tråkigt med missförstånd, men kanske går ann när man jobbar som du i en butik.

Skulle de ske på mitt jobb skulle de nog bli panik. ;)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

24 juni 2013 11:47

Ha ha ha du vet killar snackar inte samma språk!!! Nej eller jag vill inte fattar de inte! Så de är de som ska gå på kurs inte du / vi. Ja ibland blir det lite missförstånd i allt, tur att du hade en som kom och hjälpte dig i affären :-)
vad är det för affär om man få vara nyfiken?

http://www.havrefallen.bloggspot.se

 
marianne

marianne

24 juni 2013 20:29

tiden går ialla fall fort nr det är mycket att göra, är det dessutom trevliga kunder så har man ju roligt under tiden också :)

Ja du....jag tror killar inte lyssnar....dom kör sitt race och inbillar sej att dom är oemotståndliga.....att man ska vara tacksam att dom visar intresse.

Att står still är nog ganska bra, tror man håller vikten bättre ju längre tid det tar att nå målet.

Jag har ju önskat höns i hela mitt liv, visst är de ovanliga fina, men jag har hellre tåliga och lite mer alldagliga höns än ovanliga och ömtåliga....jag tror detta är en isländsk höna och isafall är den både ovanlig och tålig :)

http://marremams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards