Stallrosen

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Kerstin - 11 juni 2013 03:51

Eftersom vi akulle ta en lugn tur idag (som alltid) Hero och jag så bestämde jag mig för att Walle skulle få röra på fläsket och följa med som handhäst. Walle skötte sig i det stora hela mycket bra och Guldgossen var ju som vanligt en riktig Hero!! Blev så full i skratt när vi skrittade och travade lite på vår travväg, för ibland så kom Walle lite framför mitt ben, mer mot Heros bog och då hade jag sagt till några gånger i början att han inte fick gå längre fram. Och nu när jag inte hann med så sa Hero till, vände på huvudet och motade bort honom, lyssnade han inte så nöp Hero till honom. Ha ha, han är så bra! Att han är van att gå med handhäst är det ju ingen tvivel om. Han sköter sig exemplariskt, med Sullivan har han en ängels tålamod, och först nu som han börjat säga åt honom att "skärpa till sig". Walle tyckte han väl kunde hålla sig i skinnet direkt, hi hi.

När det gällde Walle var det rätt intressant att se att han faktiskt fann sig rätt snabbt i att jag var "ovanför" honom och jag fick ta honom på huvudet och till och med öronen!! Walle som är van att gå i Prins lunk fick jobba på bra. Långa steg i skritten, fick trava i kapp och trava på bra när Hero travade. Bara det att fokusera på oss och inte allt som hände i skogen var en bedrift av honom. Hemma efter turen fick jag göra vad jag ville med honom. Hi hi!!

Hero kändes halt på ett bakben när vi började trava, saktade av, travade igen, lite bättre, ingen hälta men konstig. Skrittade en bit prövade trava igen, kändes ok. Hemma igen så såg jag att hela ena bakbens skyddet snurrat och den är rätt hård på ena sidan så det var säkert när den låg mot senan eller så som han haltade. Skippar dessa skydd i morgon..

Curres köpare backade ur, blev något strul med gården de hyr, så  de måste flytta och vet inte vart... Suck...


Bilderna ligger i telefonen så jag ixar det i morgon. Ha den strålande dag i solen!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards