Stallrosen

Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Budget...

Av Kerstin - 31 maj 2013 08:49

Att göra en ekonomisk budget har vi väl alla försökt oss på någon gång. Igår försökte jag mig på att göra en tidsbudget... Hmmm... Tja, man kan väl säga att den ser helt ok ut, OM dygnet hade 36 timmar... Så jag gjorde om den och lade ut "allt" på en vecka... Måste helt klart dra in på vissa saker.. Om inte någon kan förlänga veckan..
Hade en trevlig frukost stund med en kompis, skoj att sitta och pladdra på om livet med någon. 

Barnen blev inte avskräckta av det kalla vattnet här om dagen, så igår for vi iväg igen, fast igår hade vi ju närmare 30 grader så det var väl inte så konstigt. Grillade gott när vi kom hem sedan. 

Måste väl ta tag i hagbygget någon dag.. Allt tar emot just nu, känner ingen glädje alls med hästarna faktiskt... Curre är förhoppningsvis såld, lite smådetaljer kvar att lösa bara. Kalas bra hem så jag hoppas allt går vägen.


Tror jag tar sommarlov...

Kerstin

 
 
marianne

marianne

31 maj 2013 10:09

Mysigt att sitta och prata om allt och inget en stund....kan du inte få hjälp med hagen? Barnen? Eller bjud hem några kompisar på jobb-grill-kalas.....
Så gjorde en av mina vänner i sthlm, när han hade något stort projekt på gång så samlades vi flera stycken och hjälptes åt och sen var det en trevlig kväll med god mat och dryck.
Både vuxna och barn hjälptes åt och vi hade faktiskt riktigt roligt ihop hela tiden :) tänk på saken....

sv: Jag förstår nog inte riktigt vad du menar faktiskt.....vi är väl aldrig konstiga?

http://marremams.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

31 maj 2013 11:58

Men grattis till försäljningen av Curre! Ja, eller vad man ska säga...du förstår säkert hur jag menar. Hoppas nu att det går igenom, så har du ett "bekymmer" mindre. Lite mer tid frigörs ju också och lite mindre pengar går åt till hästfoder, det finns många positiva saker med att sälja hästar ;-)

Hoppas du får en bra helg! Och du...glöm inte det vikt(iga) blogginlägget ;-D

http://stallskogalund. blogg.se

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

31 maj 2013 13:49

hallå där upp med humöret. kram på dig

http://www.havrefallen.bloggspot.se

 
Caroline

Caroline

1 juni 2013 09:21

Gött att du har/kommer få sålt Curre, för han har du väl annonserat ut väldigt länge väl? Har för mig jag såg någon annons på facebook på någon sida där.

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
erikq

erikq

1 juni 2013 23:26

Har du fått curre såld?

Att hålla en budget är inte lätt.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

2 juni 2013 16:48

Åh inte glömmer jag att jag lovat visa blomman ;) Jag har bara glömt att fota den haha, jag har en annan enklare sort, den som jag egentligen gillar bäst, man den har inte kommit lika långt, annat läge på rabatten. När den kommer i blom ska du får sen den oxå.

Det är så fint här, om jag bara kunde hålla lite mer ordning. Vägen slutar på gården, bara den lilla vägen du ser på bilden som fortsätter, den går till sommarstugorna som ligger bakom dungen....och till den gamla mannen vars hus vi ser från huset.

http://marremams.blogg.se

 
Erika

Erika

2 juni 2013 22:43

SV:
Jo visst de är väl säkert skönt för Raski att få återhämta sig, växa oxh bara vara en latmask i hagen en tid nu.

Har tänkt låta henne vara i en månad sen kanske lite jobb från marken på mjukt underlag under förutsättningar att mitt ben mår bättre.

Hoppas allt löser sig med Curre. :)
Att köpet går igenom och hemmet är bra, men du väljer nog rätt hem åt honom. :)

Hur ska du göra med dom andra två ponnyerna du har kvar då ?

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards