Stallrosen

Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Kerstin - 23 maj 2013 19:02

Egentligen vet jag inte om han är värd ett alldeles eget inlägg, lilla Walle knasen... Blir nog inte riktigt klok på den här killens hjärna... Nu har vi haft en underbar period (han har ju sina öron/nacke och bakben), och jag har jobbat honom både med kapson, repgrimma, träns och allt har fungerat superbra. Men så skulle dottern rida här om dagen och jag gjorde i ordning honom som vanligt utan problem. Tog fram tränset och han tog bettet lika snällt som vanligt, men se där var det stopp!! Fick fasen inte tränset över öronen. Jag trixade, fixade, klickade och mutade, men NOPE!!! Till slut orkade jag inte tramsa mer, och det är inte heller någon idé eftersom det bara blir en ond cirkel. Gick och hämtade kapsonen istället, men inte heller den gick, tog av pannbandet på den och vips så satt den på plats... GRRRR!!!! Vid det här laget var mitt tålamod slut för längesedan och hade någon vettig människa kommit förbi just då har de fått honom, jag lovar!! Som tur är så sköter han sig ju prickfritt när barnen rider honom. 

   

Walle med liten ryttare...

I morse var han likadan. Stoppar så snällt nosen i grimman, men jag får inte dra den över öronen... Suck!! Knäppte upp nackstycket på grimman och då är det inga problem. Dubbelt GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!

Nu har han nackmagneten på, får se om det är några spänningar eller så. Blir lite trött på att han tar sjumila kliv framåt och så går han tillbaka till noll igen och så ska man börja om hela tiden.... Orkar inte, ser ingen mening med det. Nu har han fått haft BoT rygg täcket före och efter hantering, bara med tanke på att OM han hade spänningar i ryggen och det var därför han kan krångla med bakbenen, men jag vet inte. Ska ta ut kiropraktikern/massör åt honom. Ser inget mönster eller annat i hans beteende. Det bara kommer en dag, allra helst just efter jag har lovordat honom och berömt honom för att han är en så underbar och fin ponny (för det är han ju, egentligen)... Ska aldrig mer hända..   Ja ja, får se om de kan hitta något på honom.. 
Han är ju ändå så tillgiven och litar på mig i alla möjliga situationer, men just dessa 2 "trauman" kommer vi liksom inte förbi och kan lägga bakom oss. Det är också därför jag har benskydd, lindar ben, flätar mm mm för att jag anser att hanteringen runt dessa områden är viktig och att det blir så naturligt som möjligt. Naturligtvis skulle han helst av allt kanske behöva någon som bara hade honom och gav han ALL tid och uppmärksamhet. Men ni kan väl ändå hålla med om att det är liiiite konstigt att de andra problemen tar vi oss förbi men inte dessa... 

Ha en trevlig helg!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards