Stallrosen

Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Kerstin - 4 maj 2013 08:11

.. Jag har, eller hade i går var nog det att jag hämtat hem MIN gungstol!!   Kärringvarning?! Nej faktiskt inte, jag har alltid velat ha en gungstol. Ända sedan jag var liten och tillbringade några veckor varje sommar hos min mormor i Finland, hon hade en gungstol och en brun härlig fåtölj som man både kunde snurra och vippa lite bakåt. När mormor dog fick jag fåtöljen (och lite annat som jag också alltid tittat lite extra längtansfullt efter när jag var där). Fåtöljen står nu i mitt timmerhus, tycker fortfarande den är skön, men borde kanske kläs om..   Och så här om dagen så kom det upp en gungstol på en köp & sälj sajt, jag prutade lite och slog till.   Den till och med knarrar lite så där hemtrevligt när man gungar. Jag är knäpp, jag vet hi hi!!


     

Om jag gillar den?! LOVE IT!!!

Höll på att somna direkt jag satte mig i den!


Kan i och för sig bero på att jag gick av i morse, jag vet inte.. Hi hi!! Ett lite större äkta fårskinn att ha i den och den är fulländad, eld i kakelugnen (som är framför), en bra bok och tja, ni förstår... Ett fint avlastnings bord bredvid skulle inte vara helt fel...

Blev lite full i skratt när jag hämtade den. Den stod nere i ett förråd och när killen låst upp så bar jag iväg med den, men sa han, "jag kan bära den ut." Men jag svarade att jag var ju van att bära så det var ok. "Ok, sa han, är du hästtjej eller?!" Ha ha!! 

Men nu gott folk ska jag ta och lyfta på min feta rumpa och gå ut med vovvarna och sedan är det Talangshow där dottern är med. :)

Ha en bra dag i solen och kanske lite kalla vindar.

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards