Stallrosen

Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Kerstin - 14 februari 2013 09:16

... att det snöar även idag. Man kan ju bli smått  på snön... 


Igår var det bara en dag bland alla andra. Avslutade dagen med föräldramöte i sonens klass. De är en stökig klass och nu så här i sista minuten (sista terminen) så får de en ny klassföreståndare och precis före jul så vaknade rektorn upp och insåg att klassen behövde HJÄLP!! Då har det liksom inte varit bra sedan de började för 1,5 år sedan.. Bättre sent än aldrig. Kan ju inte direkt säga att jag håller rektorn på skolan högt i mina tankar, han har ju legat under noll ang skolskjutsen i många år och jag kan väl säga att han inte direkt klättrat upp på stegen när det gäller att hantera situationen i klassen under den här tiden heller. Fel man på fel plats helt enkelt. Om han hade lagt ner lite mer tid på eleverna än att skaffa "teknikprylar" så hade det känts bättre, men han är ju man och då är ju tekniken viktigare, sedan att den inte kommer till användning (eftersom eleverna inte sitter på sina platser och lektionen aldrig kommer igång) har väl mindre betydelse... Eller... 


Idag är en annan dag och jag ska väl pallra mig ut, typ nu... Sedan hägrar sjukhuset en sväng innan man får göra kväll.

Ha en trevlig alla   - dag!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards