Stallrosen

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Kerstin - 8 januari 2013 08:58

I går när jag vaknade så hade jag migrän, somnade om, trodde bara det var en 10 min, men det visade sig vara 3 timmar!! Kan lova jag fick lite fart då! Förutom Hero så var det ingen som var speciellt upprörd över att ha fått sovmorgon. Så när väl de kommit ut och hundarna fått göra sitt så blev det en lååång och härlig frukost för mig, barnen njöt av sin frukost framför tv:n så det gick ingen större nöd på någon utav oss. Jag ringde och sjukskrev mig eftersom migränen inte gav med sig, ångest som vanligt över att göra det, men just nu så har jag bestämt mig för att jag verkligen ska lyssna på vad kroppen säger åt mig. Och det är ju ingen som tackar mig för att jag sliter ont en natt med jobb och migrän, fick ju tex "bara" förlängt 1,5 månad på mitt vikariat, trots att jag vet att hon jag går för inte kommer tillbaka förrän till sommaren. Säkert regler för sådant också, men 1,5 månad?! Ja, ja, man får vara nöjd med det lilla. Nog om det! 

Solen sken och det var underbart att vara ute. Eftersom det inte vräkt ner snöunder de sista dagarna så har de hunnit ploga och köra med skoter i skogen så jag och hundarna slapp vägen!! Glada vovvar som fick busa och springa lös. Blir ju lite annat än att bara vara lös på gården.

Hemma var det stall och hästpyssel på schemat. Fasen vad jag njöt. Ingen tid att passa, bara vara och njuta. Fick en hel del gjort i stallet och alla hästar fick sig en ordentlig genomgång.

 

Hästar, det bästa som finns!

(Bjuder på en 2 år gammal bild.)

Tänk vilken energi det ger!! Sol, hästar och barn!! Mitt humör var verkligen på topp. Och det bästa är att det sitter faktiskt i än! Trots att det är grått ute idag och jag var tvungen att stiga upp i tid för att skjutsa barnen till skolan. Jag behövde verkligen just den lediga dagen. Migränen försvann allt eftersom under dagen, men jag är ändå glad att jag valde bort jobbet, annars har den säkert slagit till under natten igen. 

Så till det "Vikt(iga)", fick en liten fin påminnelse av Nina att nu var glada julen slut och att det tydligen inte fanns några undanflykter längre... Ha ha, hon känner mig allt för väl!! Nåja, på Nyår så stod vågen stabilt still, men nu känner jag att det inte riktigt går lika lätt att dra åt skärpet till det "nya" hålet... Kanske man fått en och annan magmuskel under helgerna?!   Nåja, lovar att vända tillbaka mitt liv kl. 12 idag!! Hi hi!!

Nej, bäst att förbereda lite då. Hundarna ska väl antagligen ut fast det är grått ute, men även ocm det kommer att snöa i parti och minut flera gånger om igen, så har det ju i alla fall vänt nu, våren finns där framme och sakta går vi mot den. 

Ha en toppen dag!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards