Stallrosen

Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Inget att skylla på...

Av Kerstin - 31 december 2012 09:25

..Eller...   

Tja, kanske dax att sparka igång sig själv och Hero nu när jag fått (köpa) min julklapp till mig. Hi hi, blev den röda HV Polo västen som jag trånat efter sedan vi fick hem den. Har valtmellan den och den bruna hela östen, men hjärtat fick välja den röda..   Love it!! 

 

Till det så passade ju den mörkblå tröjan och även en beige piké fick följa med, snygg till både väst och tröja.

Och nu är det plus grader ute så Hero ska få sig en välbehövlig dusch, iaf man och svans och sedan har jag väl antagligen inget att skylla på.. Eller???   Ska vara tiden då... Man kan ju fundera om vädret vill att jag ska få använda mina nya fina kläder direkt eftersom det blev så varmt...


Det mesta av snön har rasat ner från stalltaket och det tackar jag för. Dels för att jag slipper oroa mig för att taket ska rasa in och dels för att det inte vara så mycket som det blir om det ligger kvar hela vintern. Måste ta mig i kragen och starta upp traktorn så jag kan skotta rent nu, innan nästa snöfall.. Phu!


Dottern var på shoppingrunda i köpcentrumet igår, blev inte så mycket, men lite fick hon ihop iaf. Resten av presentkorten sparar hon tills vårens nyheter kommer. Sonen hittade någon figur till spelet han fick i julklapp, så han fick ett bidrag av mig till det. 

Och ja, Nina, barnen fick varsin mobiltelefon av tomten i julklapp. Men tydligen måste jag köpa till minneskort för att de ska funka.. Men det orkade vi inte igår. Knappt jag orkade tänka i matbutiken, så jag får väl se om jag glömt hälften som vanligt då...   


Nej gott folk, 2012 har börjat lida mot sitt slut och hos mig har det tagit en positiv vändning i många saker, så nu hoppas och tror jag faktiskt att 2013 ska bli ett år som lutar åt det bra hållet. Jag ska jobba för det, förändringar kommer att ske på vissa plan, det går inte att förhindra, men jag ska vända det till det positiva.


Gott slut på det här året mina vänner och ett riktigt

Gott Nytt 2013!!

Kramar från mig!!

 
 
timmie

timmie

31 december 2012 11:01

Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år! och hoppas att det blir ett bra år för dig, din familj och djur! kram

http://dressyrkillen.se

 
Cicci

Cicci

31 december 2012 12:26

Åh... Den bruna trånar jag efter :P haha...

Gott nytt år :D
Ser fram mot ett år med massa glada inlägg från dig/er :)
Hoppas på ännu mera herou mm
Kram C

http://www.bonnnaliv.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

31 december 2012 13:30

Gott nytt år till er med! Nu har jag följt dig i mer än ett år :)

http://annicastjarnlof.blogspot.se

 
Nina

Nina

31 december 2012 20:21

Åh så fint! Är du också en röd-fantast?

Jag önskar dig och barnen ett gott slut och ett riktigt gott nytt 2013!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Erika

Erika

31 december 2012 20:59

Galet snyggt de kommer bl med marinblått & rött. :)
Västen är ju så snygg.

Kul att du unnat dig lite själv nu med.
ibland får man unna sig själv saker, eller julklappar ;)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Lisa Brännström - Dressage By Lisa

Lisa Brännström - Dressage By Lisa

4 januari 2013 19:05

Grymt snygga kläder! Har själv pikén och jag älskar den :)

http://dressagebylisa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards