Stallrosen

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Grått...

Av Kerstin - 18 november 2012 08:08

Idag ser det grått ut, mig spelar det ingen roll, ska jobba... Men blir ju så skitigt när man ska gå med hundarna... Skulle ju kunna önska mig snö, som alla andra, men jag gillar ju inte snö... Men iof om det kom EN gång, ca en halvmeter direkt och sedan kunde det få gå typ 2 månader innan nästa snöfall, eller så att det bara singlade ner lite snöflingor som bara var fina och som jag slapp skotta så vore det ok... Eg gillar jag snön, men det är skottningen de sista åren som tagit bort den stora glädjen över det vita... Vad är det för fel på lagom liksom...   


Är RUSKIGT ridsugen just nu!! Funderar på boots eller om jag kan sko Hero nu.. Hovarna börjar bli skapligt runda och fina så bootsen borde sitta kvar på honom nu, eller ska jag sko, men då kan jag inte hålla efter tån som jag vill och bör i nuläget.. Kanske sko honom med en bakvänd sko... 


Sedan funderar jag på om jag ska stänga av hagen nattetid så inte de som går ute kommer åt höbollen. De börjar bli lite väl runda nu... Jag har ju gjort så det går att stänga upp dem i en mindre hage uppe vid stallet. Risken är väl att de får lite tråkigt och blir stökiga på natten och stör både mig och hästarna som står inne. Sullivan blir väldigt lätt uttråkad... Skaderisken ökar ju också, samt att Sullivan med ALL säkerhet kommer att äta upp sina kompisars ev täcken. Får fundera...


Nej, nu är det fart som gäller!!

Kramisar

Kerstin

 
 
Spanaren

Spanaren

18 november 2012 09:15

Jag med vill ha snö :-)
Läste du om att du kan beställa bariga almanackor hos mig?
Alla som skriver mitt namn får dom billigare ... kom och läs på¨min blogg och beställ/ kram

Ps Tredje året som jag har denna braiga almanacka

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

19 november 2012 08:43

Nej det har jag missat, men jag brukar göra egna almanackor. :) Så jag hoppar nog det ändå. :)
Ska vara liiiiite snö då... Hi hi!
Kram

 
Mariann

Mariann

18 november 2012 11:04

ja snö kom nu så vi slipper lera! jag kan skotta åt dej, trots att kroppen säger nej så gillar jag det :)
det kan bli lite för mycket av det goda ibland för en glupsk ponny ;)

skönt att höra att du tänker på sömnen :)
ingen hundägare har hört av sej, däremot träffade Janne en karl häromdagen som var på väg till den misstänkta för att ta upp att hennes hundar springer vind för våg

http://marresmams.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

18 november 2012 11:07

Du får väl testa med boots! Värsta årstiden nu för barfota kusar... Förstår att du är ridsugen! Appropå det så kan jag tipsa om det här: http://www.shings.se/ jag är skitnyfiken på vad det här är för nåt, det är en tjej från Gävle som har startat och tagit patent på nåt helt nytt... Jag tror jag sett det mesta i barfotaväg men det här ska tydligen vara nåt alldeles extra...

SV: Haha ;-D Jag bor i Hudiksvall faktiskt, kan jag väl avslöja då. Jag vet ju var du jobbar så det är ju inte mer än rättvist! Jag älskar facebook. Jag är en sån där sjukt jobbig människa som berättar vad lycklig jag är hela tiden och alla små fåniga saker jag gör och ogör. Men det är ingen som har raderat mig än i allafall, vad jag märkt. Hihi... jag tror inte jag vet vad du heter i efternamn... undrar om du är vän med Nina kanske, så kanske jag kan detektiva... ;-)

http://agnethasfundror.se

 
Nina

Nina

18 november 2012 13:18

Usch, här är det också grått och riktigt ruggigt trots att det i alla fall är fyra grader ute. Känns mest som om man skulle vilja dra en filt över huvudet och gömma sig ett tag.

Det är besvärligt det där med fri tillgång eler inte för vissa hästar. Men snart kommer ju kylan och då gör de ju av med fler kalorier, så kanske behöver de inte bli tjockare än vad de redan är även om du har dem kvar i stora hagen. Vilka hästar är det du har inne respektive ute på natten?

http://stallskogalund.blogg.se

 
Ylva

Ylva

18 november 2012 15:45

Jag gillar inte heller snö... Av samma anledning, hatar att skotta! Och allt blir så tungt och jobbigt. Blä!
Men det är vackert inne från huset. Under en filt. Framför brasan. Men en kopp varm choklad. Å kanske en kanelbulle. Mmmm, kanelbulle.. :D

Sv: Ja, jag tog slangen och duschade på pelletsen efter jag hade lagt ut det i boxen. Min hovis fyller en skottkärra och häller en hink vatten på så får det fluffa till sig där innan hon häller in det. Så kanske jag också kommer att göra när det ska fyllas på.

http://www.ylvablom.sw

 
Erika

Erika

18 november 2012 21:23

Jag står ut med de gråa trista, leriga ett tag till. ;)
Snön får vänta, haha.
Tycker om o kunna rida hemma på ridbanan dom gånger motivationen finns.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

19 november 2012 18:32

Det var nog överlag grått i hela sverige..tyvärr:(

Jag längtar till snön kommer!! Blir ljusare och bättre underlag när man rider:D Stort + på det!!! Snöskottningen är tyvärr ett "ont måste":S

Om du väljer att sko H är ju en bakvänd sko ett alternativ!! Du får väga för och nackdelar vad gäller barfota/boots och skor. Blir nog bra det där!!

Fri tillgång är jättebra MEN på ponnyer som äter mycket och är hungriga....kan det blir lite problem emellanåt;) Inte lätt att veta hur man ska lösa saker och ting. Du får prova dig fram vad som funkar på dina grabbar:D

Svar:Exakt! Det vore nästan skandal om jag själv snubblade på kablen:S Fniss!!!

Han är riktigt duktig och trevlig att hålla på med och rida. Idag var han en aning "vild" pga 2-dagars vila;) Men på slutet när överskottsenergin släppte...blev han "som vanligt" igen:D

Middagen var jättetrevlig!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards