Stallrosen

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Vi gråter vidare...

Av Kerstin - 30 oktober 2012 15:59

Idag har jag tagit ett beslut, men ska prata med barnen om det i morgon. Vår fina och älskade Prins ska lämna vår gård. Jag fick ett fint erbjudande från en underbar människa som kunde tänkas låna honom framöver, nu vet vi ju inte om det kommer att fungera, han kan ju komma hem lika fort, men för alla som känner vår Prins så är ju den sannolikheten så gott som obefintlig... Barnen har ännu inte fått veta något och visst kommer jag att lyssna på vad de tycker, men hans resa blir av i vilket fall, tiden finns inte för alla och det är ju han och Curre som jag hela tiden valt mellan, men jag har ansett att vi behöver Prins just på grund av våra unghästar. Nu är Curre så pass trygg, samt att jag har Hero så det löser dig nog ändå på den fronten. Men tufft är det!! Har pratat med Prins fd ägare om saken och även hon anser att det blir nog bäst så. Hellre det än att sälja eller ta bort honom. Han är ju fullt frisk och levnadsglad. Även om han kanske inte längre orkar eller vill ridas i full fart varje dag. Men om han kan få ge den här glädjen till iaf ett barn till så är det värt det!

   

Vår lilla super snälla buse!   


 

Men att lufsa på i skog och mark gillar han.


Ännu har inte det slutgiltiga beslutet tagits, men visst lutar det åt att det blir så. Här rinner krokodiltårar när jag skriver, min älskade lilla buse!   Jag VET att allt blir till det bästa, men inte är det lättare bara för det...


Kram alla snälla!

Kerstin

 
 
Nina @ Sydney

Nina @ Sydney

30 oktober 2012 16:25

Du har VERKLIGEN ett stort hjärta och tänker alltid på Djurens bästa! Det tackar jag dig enormt för, det vet du.
Jag har fått en underbart, mysig, ibland tjurig häst och det är tack vare dig. :)
Vad glad du kommer göra en ny Prins-ägare <3

http://stallsoder.blogspot.com

 
Maria

Maria

30 oktober 2012 16:37

Oj, det var ett tufft beslut. Men säkert det rätta, du brukar ju ta bra beslut.

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Nina

Nina

30 oktober 2012 16:51

Åh så tråkigt, men ändå så bra! Det är ju så sorgligt att skiljas från sina fina hästvänner, men ändå är det ju nödvändigt ibland och till det bästa för både människor och häst.
Det här låter ju som en jättebra lösning, tycker jag. Enkelt att tycka när man inte är personligt engagerad, men å andra sidan är man ju lite mer objektiv i sin bedömning då.
Lycka till med beslutet nu och hoppas att inte barnen blir allt för förkrossade. Kram!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Marianne

Marianne

30 oktober 2012 21:18

men oj, ja de måste vara svårt för er, är det långt bort? lr kan ni hälsa på ibland?
största kramen

http://marresmams.blogg.se

 
Erika

Erika

30 oktober 2012 21:59

Men åh:/
Förstår att de är tufft.
Men finns inte tiden så är de säkert rätt beslut.

Du kommer ta de beslut som är bäst.
Du tar så bra hand om dina djur. Hoppas barnen förstår. Kram

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

31 oktober 2012 07:38

Då så...även om det där besöket inte blir av så brukar det kännas bättre när man vet att man KAN...även om avsked alltid är jobbiga, och du har ju onekligen haft många de senaste åren.
Du får tid att ägna dej mer åt dina andra killar och Prinsen kommer få lektid med en ny liten kompis...

http://marresmams.blogg.se

 
camilla

camilla

31 oktober 2012 07:52

Vad tråkigt, hoppas det blir bra hos den ev nya.

SV:Jag var duktigt förr, men nu hinner jag inte så då blir det hellre lite mer tid på hästarna än sakerna :S... Men ska försöka börja dra av dom lite efter varje gång jag ridigt så svetten försvinner i alla fall

http://bbqridtravare.blogg.se

 
Erika

Erika

31 oktober 2012 07:52

SV
Jo de är bra träning. :)
Vill ha en häst som går rida ut på både själv o med andra i mörkret.
Men först kanske jag borde lära mig att mörkret inte är så farligt, haha.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

31 oktober 2012 08:49

åh eran fina Prins. Men gö det som din magkänsla säger det kommer nog bli bra, så hoppas ja barnen förstår. Är inte lätt att fatta ett sånt beslut men han kan ju ge glädje till ett annat barn nu, är ju inte så att du tar bort honom :) och han kan ju alltid komma hem igen.

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

31 oktober 2012 09:48

Å vad jobbigt. Men det låter ju också som att det kan vara ett jättebra alternativ/lösning.
Hur har de gått med Curre?

http://agnethasfundror.se

 
camilla

camilla

31 oktober 2012 12:35

SV: ja det skulle jag oxå gärna göra 3dar i veckna på en heltids lön vore bra

http://lillamilladanielsson.blogg.se

 
Anna

Anna

31 oktober 2012 22:10

Jag förstår att det är ett otroligt jobbigt beslut för dig :( Samtidigt som det är "ett måste" då du inte har tiden till så många hästar. Även om det inte känns så nu så blir det nog ett bra beslut i slutändan för er alla. Kramar om!!!

SKÖNT OM DIG MIN KÄRA VÄN OCH KRAMAR HÄR I FRÅN NORR!!!!

Svar:Jag spelar in ganska mycket serier och ser när jag har tid och möjlighet. Brukar behöva "ta igen" mig någon/några timmar...efter en ridtur eller shopping och då är det perfekt att se på en inspelad serie mot för att titta på något som man inte vill se på:S Skulle jag inte kunna spela in hade jag inte följt många alls;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Cicci

Cicci

2 november 2012 09:52

Vilka underbara bilder!!
Va jobbigt :( det är så tårarna trycker på här med :/ vet hu det känns att behöva skiljas .
Är hemmet bra så kommer det förhoppningsvis kännas bättre efter ett tag :)

Aldrig roligt att skiljas från en vän / en i familjen :(
Kram C

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards