Stallrosen

Alla inlägg den 27 september 2012

Av Kerstin - 27 september 2012 20:50

Funderar och funderar... Vad man än skriver så tycker ju alltid någon annan olika.... Eller hur?! Så då är ju frågan hur man ska formulera sig.. Ska man bara lägga ut bilder.. Nej då, kommer ju ännu mer funderingar, varför si och varför så.. Så därför har jag beslutat att jag fortsätter skriva som jag brukar göra, det är ju det enda sättet jag kan göra det på.

Idag fick små killarna jobba lite, Curre motion och Sullivan med hjärnan. Är glad att jag tagit det lite lugnt med Curre, för så bra som han gick idag var klockrent! Dels har han varit väldigt tramsig med ett tidigare, jag har valt att bara ha bett när han absolut "måste", inte spänt åt så hårt osv. Nu "tramsar" han inget alls. Antagligen var det några tänder som spökade, eller så har han bara kommit över det. Ibland är det ju så enkelt och han är ju en enkel pålle.

Jobbade honom lite på lång tygel först och sedan fick han trava och galoppera lite på lina. Fina pojken min!!    Men magen har vuxit lite och skjuter fram sadeln lite så i morgon blir det svanskappa, spännande!!   

   

Jag tycker han är en fin kille!

Sedan fick optimist Kerstin för sig att hon skulle fota när hon klickade Curre till att lära sig buga.. 

Ha ha!!! Klickade på kameran ist för klickern osv!!   

Men 2 bilder "lyckades" jag iaf få med mer häst än golv iaf..

 

Efter att han duttat på targeten så sänkte jag den ner mot golvet och frambenen..

 

Sedan var det bara att hålla den allt längre under under magen och bugningen kom.. Trots mattes klumpighet!   

Sullivan, som stod i boxen bredvid oss tittade nyfiket på och försökte ivrigt nå targeten. Så när jag sedan gick in till honom så var han väldigt taggad. Måste bli snabbare med honom, annars börjar han leta targeten när jag tar undan den. Hi hi! Klok ponny!

Nåja, nybörjarfel, tur jag har så kloka hästar så de har överseende med mig.

Nu ska jag fylla i lite tråkiga papper mm.

Kram och ha det bra!!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards