Stallrosen

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av Kerstin - 27 juli 2012 23:49

Blev en helt förutsättningslös ridtur idag. Hade inga som helst förväntningar eller ens någon vettig plan vart jag skulle rida. Bara satt upp och följde min häst. Och vilken pålle!! Nu har verkligen grunden börjat sätta sig. Formen är stadig och bra, lång fin hals. Han tycker jag är lite jobbig när jag ber om lite mer, men gör det snällt och verkar nöjd själv när han märker att han kan länga ut sig ännu mer! Idag när vi travade så kände jag direkt att det hänt något. Efter några övergångar så prövade jag att sitta ner på honom och för första gången så släppte han ner mig. Han var så otroligt bärig och fin. Det var inga som helst svårigheter att sitta i traven. Innan vilan var han stum i ryggen, jag kom aldrig ner på honom, kändes studsigt och mest bara jobbigt att sitta där. Men idag var det bara bra, helt ok!! Ur det här kan vi nu bara bli starkare! Han orkade behålla takten coh tempot, kändes ovanligt stark och stabil i traven. Det ska bli helt fantastiskt att se vart det bär nu. Skynda långsamt är dock fortfarnade vårt ledord! 

Det var två trötta, men nöjda individer som kom tillbaka till stallet 1 timme senare. Ingen märkvärdig tur, men flugor, värme och gräs gör sitt...   

Sedan var det massor av mys med honom, Walle och Prins. Walle får jag nu dra i öronen, peta i dem och i princip göra vad jag vill med, han bara njuter! Härligt!!

Innan dessa pojkar fick sitt mys så hade små killarna fått sig en grundlig borstning och flugmedel på sig. 2 små tjockisar är vad de är! ha ha! Prövade sadeln, men den låg inte alls bra..     Får bli någon annan, lite rakare i bommen.

Fick en fundering vilka hästar som var kvar. Prins (alltid), Curre (till salu), Sullivan, Walle och Hero. Har fått lite intressanta erbjudanden ang Curre, kanske han inte säljs, men kanske han ändå byter hem och får lite mer jobb. Vi får se. Pengar behövs alltid, men samtidigt så tror jag den här lösningen kan vara toppen. Jag håller tummarna!!

Annars så tycker jag livet är helt ok just nu. Jag njuter av varje dag och även om lyckan kan vara kort, så är den här nu och det är bara att passa på!

Kram på er!!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards