Stallrosen

Alla inlägg under juni 2012

Av Kerstin - 6 juni 2012 08:20

Idag för ett år sedan fick lilla Prins sin hemska kolik. Den varade i 1 vecka!! En vecka där vi pendlade mellan hopp och förtvivlan.

Dagarna innan hade allt varit som vanligt med lilla Prins...

 

Sedan kom glädjen av att det äntligen släppte, lilla söta Sockertoppen hämtades hem....

   

Lyckan var total...

Varför kunde det inte bara stannat där????

Sedan vet ni ju alla vad som hände, vi fick några tuffa dagar minst sagt...


       

Nu betar de alla på de evigt gröna ängarna... R.I.P


Tiden rullar på, våren/sommaren är inte riktigt min tid skulle man kunna säga.   Men eftersom jag fick en bra höst i fjol så ser jag fram emot det i år med. I år hoppas jag att jag inte behöver ta bort någon, det är illa nog att sälja iväg dem.


Ha en riktigt bra nationaldag, det ska vi försöka ha!!

Kramar

Kerstin


Av Kerstin - 5 juni 2012 16:25

Hatar verkligen knott... De kryper ju in överallt, spelar ingen roll hur mycket myggmedel man har på sig. Och kilar så man blir GALEN!! Nu när det är fuktigt efter regnet och börjar bli varmt i luften så kommer de hemska djuren. Bromsar gör ont, flugor irriterar och är äckliga, men knott... AHHHHHHHHHHHHHHHH!!! Ogillas skarpt!!


Har inte mycket att skriva om, fått lite extra skift, så det har blivit lite mer jobb än jag räknat med, vilket är bra! Pengar behövs ju alltid.


Hittade en sadel som jag tror skulle kunna passa Hero och mig, är ju fattig just nu, så några 2500,- (inte mycket pengar jag vet, men just nu är det en hel förmögenhet för mig) hade jag inte, men tydligen finns det enormt många fina och snälla människor i denna värld (vilket jag faktiskt är väl medveten om) så hon sänkte priset ordentligt, så till veckan hoppas jag den anländer med posten.   


För er som inte vet och jag glömt att säga det så flyttade Zabina tillbaka till sin fd ägare och kommer nu att stanna där i resten av sitt liv. Så därför kan vi inte direkt sörja henne, bara sakna.  

   

Fina tjejer!

Just nu sitter jag med ett glas rött, väntar att maten ska bli klar och lyssnar på Winnerbäck. En helt ok nästan ledig dag. Skulle inöver och handla lite och blev samtidigt inringd på jobb och det var ju toppen, då fick jag ju resan betald!   Man ska se det positiva i allt, eller hur var det nu då!  


I det stora hela är livet helt ok, men visst funderar man ständigt på hur det ska bli, vad ska hända mm... Men vissa timmar på dygnet, förtränger jag allt och lever här och nu och NJUTER!!! Efter maten så ska hundarna ut och sedan blir det nog en skritt tur på finaste Hero. Om vädret bestämmer sig för att bli lite bättre så kanske vi kan rida på "min" äng i skogen och trimma lite i slutet på veckan. Hundarna och jag har varit och kollat läget och det ser fint ut.

Ha en toppen kväll!!

Önskar

Kerstin

 

Av Kerstin - 3 juni 2012 21:51

Så var hästarna ute i den riktiga sommar hagen, de har nu gått i den några dagar. Vädret kunde ju varit bättre, regn i massor. Men nu skulle det bli några fina dagar, kan behövas då Hero tydligen inte alls tycker regn är mysigt och fått en liten förkylning på köpet. Både i går och idag har det regnat igenom täckena och han blir frysen, så idag när jag hämtade hem dem så hostade han i massor. :(  Imorgon får han Sydneys gamla täcke på sig, det har aldrig varit blött igenom iaf, kanske även ett fleectäcke under om det är lika ruggigt som nu.

Idag släppte jag ihop alla, Hero och Curre har ju inte hälsat utan väggar mellan sig och här hade vi 2 "hingstar" Men Curre var mest på och det slutade med att Hero tog skydd bakom Prins, tja vad ska man säga... Vad gjorde vi utan en shettis!!??  

         

Här är några bilder ifrån fredagen

   

Prins, som inte ville låta sig fångas av barnen  

 

   

Hej, vem är du? Kan man pussa på dig?

Och som avslutning....

Några av er vet ju redan, men i paketet som kom så var en....

   

Lite, något begagnad SYSTEMKAMERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ingen av er gissade rätt, tyvärr!!  


Natt natt!

Säger

Kerstin

Av Kerstin - 2 juni 2012 18:22

Så kom då dagen då dottern och Zabina gick skilda vägar...

 

Det blev en kort, intensiv tid tillsammans.

 

Lite gråt och självförtroendet fick sig en törn..

För att sedan byggas upp igen och känna att det gick ju bra det med.. Och skratten har varit så många fler än det ledsna under deras tid..

 

Skulle vilja skriva att vi är förkrossade av sorg, men eftersom vi vet att hon har det bra, kanske till och med liiite bättre än hos oss och att vi alltid är välkommen att hälsa på så känns det ok.

Den som tar det hårdast är nog Hero, fast även han verkar ha förstått att det inte var någon idé att hetsa upp sig när hon traskade ut från stallet. Normal håller han på att riva sin box då, men nu stod han lugnt och åt.


Vi har inte sagt farväl, vi sa på återseende!

Med sig på resan tog hon kaninen och marsvinen..  

Ha en trevlig kväll!

Önskar

Kerstin

Av Kerstin - 1 juni 2012 08:56

Jag lasttränar ibland, lite för sällan med tanke på att mina sällan åker iväg någonstans, men jag gör det ju iaf.    Eg är det bara Walle nu som inte bara traskar in och står kvar snällt. Han går in, backar ut en bit, går in och ut en bit och så till slut så stannar han kvar. Han har ju lite svårt att släppa kontrollen på omgivningen, måset ha koll på ALLT! Lika så var det med utestallet/vindskyddet ponnyerna fick. Golvet lät jag vara kvar, vilket gjorde att det klampade när de gick in. I början gick han bara in när jag var med, men nu ser jag att han allt oftare är där inne och pillar på själv. Han blir inte heller lika ängslig och "skenar" ut när det händer något på utsidan, utan har kommit på att det räcker med att kolla ut och ser man ingen så var det inget att oroa sig för.

 

Tittut!

Han, Walle har också kommit på att han itne behöver skynda ut om det kommer in en till ponny, de får plats.. och Man kan ju alltid mysa lite.

 

Hej kompis!

Detta har i alla fall hjälpt Walle även i lastningen, han går nu på lugnt och fint, jag har inte prövat stänga själv eftersom jag inte vill att något ska hända, men ska ta hjälp framöver så vi kan gå vidare. Blev rådd att ta bort golvet i skyddet  eftersom det dunkade lite när de gick, samt var lite halt, men det har faktiskt inte varit några problem med det. Klampandet kan de lika bra vänja sig vid och spån och halm tog bort halkan. En gummimatta eller så skulle vara toppen, men nu har jag ju ev sålt det så det får väl nästa ägare göra.

   

Hästarna kliver lugnt in och ut.. Till och med Hero brukar gå in och kolla läget ibland.  


Ha en toppen dag alla där ute!

Önskar

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards