Stallrosen

Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Lycka....

Av Kerstin - 24 maj 2012 08:09

Vad är lycka egentligen?? Är lycka sådant man köper för pengar? Saker, upplevelser... Eller kan lyckan vara det som dagligen finns runt om oss och dessutom mer eller mindre är gratis. Solen, värmen, en promenad i regnet, känslan av att komma in efter att ha skottat snö en hel dag och dimpa ner i soffan med familjen och se en film. Är det så att man finner en större lycka av att shoppa loss, äta ute och gå på bio istället? Att ständigt jaga det senaste, åka utomlands och ha den fräckaste bilen?

Det här är stunder som jag blir väldigt lycklig av...

     

Att se barn och djur ha det mysigt ute i naturen..

Att se en lurvig shettisrumpa på gräsmattan, när man trodde den var i hagen, kan vara lika frustrerande som roande..

Att sedan kunna åka iväg och bara unna sig lite avkoppling ibland är naturligtvis en extra lyx och något jag verkligen vill. Men till vardags så anser jag att jag lever ett väldigt rikt liv. Så fort jag kliver ut på bron och andas in den friska luften så känner jag hur bra jag mår, trots alla måsten och den dagliga stressen. Det är så lätt att glömma vad man har i jakten på lycka, men samtidigt så är det väldigt viktigt att kunna rannsaka sig själv och verkligen veta vad man behöver för att må bra.  Nu har jag sådan tur att mina barn uppskattar det lilla i livet lika mycket som det stora, nästan mer ibland faktiskt. Jag hoppas de tar med sig det i livet. Det blir ju så mycket enklare då.

Nu ska guldgossen och jag ut på en tur innan dagens alla andra måsten drar igång.

Njut av dagen!

Kerstin

 
 
Marie

Marie

24 maj 2012 08:49

Så sant så sant allt du skriver!

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Marie

Marie

24 maj 2012 09:12

Sv: Tack snälla. Vi får verkligen hoppas att benen blir bättre. Oroligt när man inte vet.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

24 maj 2012 09:13

sv: ja precis :) är iaf nöjd med dagen och hur bra hon skötte sig <3

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Sandra

Sandra

24 maj 2012 09:29

Kloka människa!
Det är ju precis så som jag känner! =)
De där små, små sakerna gör en så rofylld och lycklig.
Underbart att du faktiskt stannar upp och ser dom, trots stressen i ditt liv. Många skulle glömma det...

Stor kram till dig och hoppas ridturen var mysig =)

http://guggeflickan.bloggplatsen.se

 
malin

malin

24 maj 2012 10:27

Som jag sagt tidigare, du är en mycket klok kvinna ;)
Underbara bilder !!

http://mallatrasbralla.blogg.se

 
Caroline

Caroline

24 maj 2012 17:30

Så härligt att läsa din blogg även fast du är i en "fas i ditt liv" just nu så ger du inte upp.
Håller med barnen är lyckan här i livet. =)

Saker är roligt att handla men det är så kort stund den köplyckan varar.

http://ridemyhorse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards