Stallrosen

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Kerstin - 24 maj 2012 20:50

Red ut med Hero idag och vilken ljuvlig dag. Sol och riktigt varmt! Hero skötte sig exemplariskt i dag. Kunde skritta lugnt fast med energi, jag kunde även ändra tempot i skritten utan att han kortade upp steget och blev spänd. Även i traven så var det lugn och ro idag, lång och låg, taktmässig trav. Matte kunde lägga fokus på sin sits och framför allt att sitta stilla med handen. Guldgossen var fin i äppelgrönt idag!   Så fin!! Matte skulle väl eg haft brunt för att matcha, men det blev blått... Oppps..  

En dag med mycket känslor, jobbigt när man pendlar mellan må pest och fungera. Men i morgon är en ny dag och den blir bättre!

Nu har både son och dotter fått kläder till skolavslutningen, skönt att ha det gjort. Till och med jag har kostat på mig lite nya kläder och det var inte i går kan jag lova!!   

1/2 kg kvar till mitt 1:a del mål, borde jag väl klara på 3 dagar, men man vet aldrig.

Ha en bra kväll!

Kram

Kerstin

Av Kerstin - 24 maj 2012 08:09

Vad är lycka egentligen?? Är lycka sådant man köper för pengar? Saker, upplevelser... Eller kan lyckan vara det som dagligen finns runt om oss och dessutom mer eller mindre är gratis. Solen, värmen, en promenad i regnet, känslan av att komma in efter att ha skottat snö en hel dag och dimpa ner i soffan med familjen och se en film. Är det så att man finner en större lycka av att shoppa loss, äta ute och gå på bio istället? Att ständigt jaga det senaste, åka utomlands och ha den fräckaste bilen?

Det här är stunder som jag blir väldigt lycklig av...

     

Att se barn och djur ha det mysigt ute i naturen..

Att se en lurvig shettisrumpa på gräsmattan, när man trodde den var i hagen, kan vara lika frustrerande som roande..

Att sedan kunna åka iväg och bara unna sig lite avkoppling ibland är naturligtvis en extra lyx och något jag verkligen vill. Men till vardags så anser jag att jag lever ett väldigt rikt liv. Så fort jag kliver ut på bron och andas in den friska luften så känner jag hur bra jag mår, trots alla måsten och den dagliga stressen. Det är så lätt att glömma vad man har i jakten på lycka, men samtidigt så är det väldigt viktigt att kunna rannsaka sig själv och verkligen veta vad man behöver för att må bra.  Nu har jag sådan tur att mina barn uppskattar det lilla i livet lika mycket som det stora, nästan mer ibland faktiskt. Jag hoppas de tar med sig det i livet. Det blir ju så mycket enklare då.

Nu ska guldgossen och jag ut på en tur innan dagens alla andra måsten drar igång.

Njut av dagen!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards