Stallrosen

Alla inlägg den 30 april 2012

Av Kerstin - 30 april 2012 20:28

Tja, vad gör man när man vill ha sällskap ut med hundarna på kvällen?? Jo, man packar ryggan, sadlar på lilla Prins och ger sig iväg upp i skogen till vindskyddet.

           

           

Gör upp en eld, grillar lite marsmallows, dricker en kopp kaffe och njuter av att vara med familjen. Livskvalité när den är som bäst!! Och då gör det ju inget att man ibland lyckas bränna en marsmallows..   

Dottern red dit och sonen hem, dottern hade nog räknat med att få rida båda vägarna och surade en bit på hemvägen. Jag påminde henne om att vi faktiskt har fler hästar som vi kunde tagit med, men den tanken verkar inte ha slagit dem...  

Så kan man göra en helt vanlig söndag kväll!!

Kerstin


Av Kerstin - 30 april 2012 09:26

Igår var det nästan 10 grader när jag klev upp på morgonen, likaså idag och då har vi ändå ingen sol idag. Ljuvliga värme. Hagarna torkar så fort nu.

Zero och jag tog oss en lååååång skrittur i går. Min bak kan bekräfta att det var en lång tur, men annars kändes den, som alltid när jag rider honom, alldeles för kort. Hade tänkt vända där jag alltid brukar vända eftersom det blir till att rida efter vägen om man fortsätter runt annars och det har ju inte jag kunnat rida på när jag hade New Dawn. Men Zero kändes väldigt missnöjd när jag började vända (bara en sådan egenskap!!) så jag fortsatte, tänkte att jag kunde ju faktiskt hoppa av och gå om det inte skulle gå att rida honom ensam efter vägen. Men det var ju inga problem. Vi mötte 2 bilar efter vår smala grusväg, han kröp ihop lite, men inget annat. De första 20 minuterna hade han väldigt bråttom, korta snabba steg och stum rygg, men sedan skrittade han på allt mer avslappnad och vilade på steget, så de sista km hem skrittade han på lugnt och igenom hela kroppen, uj, var nästan så man blev lite sjösjuk där uppe.   

Väl hemma igen, fick han lite massage och liniment på rygg och baken. Inte för att jag tror han har träningsvärk av våra, än så länge rätt lugna ridturer, men han går rätt mycket i hagen och busar runt, så det är så lätt att de får någon liten sträckning eller spänning nu i leran. Och lite extra pyssel skadar aldrig.

Sedan fick jag för mig att jag skulle släppa ihop honom med Zabina, Prins och Walle. Han har ju gått med Walle och tidigare på förmiddagen så släppte jag även in Prins med honom, så det var Zabina som var ny, dessutom ett sto.

 

Killsnack..

Så kom en bestämd dam in och avbröt..

 

Då tyckte Zero att han ville ha Zabina för sig själv, Walle lyckades han lätt skrämma iväg..

   

Men nu är det såhär att vi har en shettis, på hela 104 cm och honom sätter man sig inte på så lätt fick han erfara..

 

       

Håll dig på din plats du sa Prins, Zabina är MIN!!

 

Och så förblev det... Är man shettis så är man..

 

Lurvig och söt...

 

Zero funderar nog på vad som egentligen hände när han stod och mumsade på hö sedan...


En trevlig kvällstur avslutade dagen, men mer om den lite senare!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards