Stallrosen

Alla inlägg den 29 april 2012

Av Kerstin - 29 april 2012 08:30

Haft några hektiska dagara och bloggandet och läsandet hos er andra blir ju det första man prioriterar bort med stallet fullt av vackra och trevliga individer. Ber om ursäkt, ingen av er är bortglömd.  Ska läsa i kapp mig under ledigheten. 

Vädret verkar ha smygit över till vår värme nu, trots att det regnade i skurar här om dagen så var det den här sommar lukten efter regnet, tyder på värme!!

Stora guldpojken var allt annat än just gul i går kväll!! Men efter lite sanering så dök han upp igen, någon har tydligen sagt till honom att dubbla lerinpackningar är jätta bra!!   Walle och Prins rullar sig, men de andra skönheterna står oftast på benen! Men svansen är inte längre helvit utan vit och mörk grå... Blir till att rulla ut vattenslangen idag eller i morgon. När jag jobbat så här mkt så brukar det ta en dag att bara komma i kapp och då hinner jag inte med något extra, men vi får se. Det är ju långa härliga kvällar nu.

Zabina har gått ut brunsten och äter nu pojkar igen, de ser mest förvånad ut, just när hon triggat igång dem så blev hon en bitsk liten tjej igen!!   

Återigen har jag hamnat i en diskussion om hurvida det går att ha hingstar tillsammans och att de ABSOLUT INTE kan gå tillsammans nu när Z är (var) brunstig osv.... Förstår verkligen inte varför jag ger mig in i den... Jag förstår inte varför jag inte bara kan hålla med dem och le och jag förstår inte varför inte de kan säga "Men gud vilken tur du har." eller "Men vad bra, det är ju toppen." de kan lägga till "så länge det nu varar så är det ju toppen" om de nu absolut måste säga åt mig att det inte går.

Bara för att reta upp folk ännu mer så kan jag ju berätta att Curre har haft tjejbesök och har betäckt ett sto nu i vår, när det var klart så släppte jag ut honom till Sullivan i hagen, UTAN problem!!!! Sullivan stod dessutom i hagen när stoet anlände och betäckningen ägde rum. Nu ställde vi ju inte stoet direkt utanför hagen när vi betäckte, men vi var ju trots allt kvar på gården...

Jag VET att oddsen att jag ska kunna ha det så här är ganska små, men faktum är att för dagen så funkar det, så varför kan folk inte bara tycka att det är toppen då, de kommer ju ändå att få jubla den dagen jag ev måste sära på dem, eller hur?!

Ursäkta gnället, men jag ogillar verkligen trångsynta personer. Det finns inga regler utan undantag, tänk på det!!  

 

Bästa småkillarna!!   

Lägesrapport ang Secret, allt går bara bra, hon har nu en hel hög med guldstjärnor. Känns bra i hjärtat! Visste ju redan att det skulle gå bra, men det är ju alltid kul att få det bekräftat. 

Solen skiner, + 9 grader i skuggan, dax att gå ut känns det som!

Ha en toppen dag!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards