Stallrosen

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Kerstin - 22 april 2012 22:35

Efter en snabb tur till köpcentrumet för lite diverse handel så var det dax att äntligen få rida guldpojken.

 

Dottern ville följa med på Prins och det var väl ok. Fix och mys och så iväg. Lite bråttom när jag skulle upp på honom, men sedan var allt bara perfekt! Skrittade på långa tyglar, stannade och väntade in Prins, gick igenom, vattenpölar, lera, snö, is, gräs och grus. Vi vände och red hit och dit, fram och åter, allt för att kolla läget, inga problem. Vi travade och han var helt lugn, tyckte det var lite jobbigt när han fick trava uppför en ganska lång och svagt sluttande väg, men trots lite stånk och stön så travade han på lugnt, lång och låg! I'm in heaven!!! Dottern såg väldigt nöjd ut hon med, länge sedan vi hade en så trevlig uteritt.


Tack för en trevlig ridtur!

Jag är så glad att jag fått chansen och äran att få lära känna denna vackra och fina pojke. Nu ska vi så sakta bygga upp styrka och kondition, så att vi får många härliga år tillsammans. Tusen tack Anna K för att du tänkte på just mig och tusen tack Anna L för att du gav mig äran att förvalta denna guldklimp!   

Tackar även för alla era fina kommentarer och lyckönskningar, de är guld värda!

Somnar lycklig ännu en natt!

Kerstin


Av Kerstin - 22 april 2012 08:18

Eftersom filmen ligger för allmän beskådan på You tube så kan jag ju lika bra länka upp den hit.

Det här är salufilmen på honom, innan han kom till tjejen jag hämtade honom ifrån.

Han är fin, men personligen så tycker jag att de forcerat fram för mycket för tidigt på honom, men det ser man ju på tempot och bärigheten, väldigt svajjig mm. Men en riktigt trevlig pålle med trevliga förutsättningar är det ju, det kan man se. Och med det menar jag inte att jag tycker att ryttaren rider dåligt eller så, bara att det gått lite fort fram.

Snygging!


Idag var han MYCKET coolare när jag tog honom till hagen än i går. Lyssnade jätte bra på mig och kunde gå på långt grimskaft sista biten. Han är väluppfostrad, men för tillfället lite understimulerad, det märks så väl, fast jag inte känner honom. Påminner väldigt mycket om små killarna och hur de är i sitt beteende.

Måste i väg och köpa hundmat idag så då blir det till att köpa en kortare sadelgjord också, han kunde nästan ha den som Zabina har...   Säger en hel del om Zabinas grovhet...

Ha en bra dag!

Önskar

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards