Stallrosen

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Lastning...

Av Kerstin - 27 mars 2012 20:34

Lastträning står överst på listan för tillfället. Lika bra att göra det nu när man har tid istället för att hetsa när man väl ska iväg. Walle och Sullivan är de som behöver träning. Walle var först ut idag med. Först tyckte han nog jag var bra knasig, det där hade vi ju redan gjort i går.. Men så traskade han på, både framifrån , ifrån höger sida och ifrån vänster. Först ville han inte stå kvar i transporten utan gick ut lika fort som han kom in, men så märkte han att han blev utan belöning då och stannade lugnt kvar. Han prövade att backa ut efter att ha tagit sin mumsbit, men då försvann godiset och han är ju smart, så det hela slutade med att jag backade honom ut, steg för steg. DUKTIG pålle!!

Sedan var det dax för Sullivan. FY SÅ LÄSKIGT, sa han och parkerade med hovarna stadigt nedanför luckan... Så märkte han att jag stod där inne med en hink mat... Hmmm, hur lång kan en Sullivan bli utan att röra hovarna... Ganska lång!!   Sedan tog han mod till sig och klev upp med framhovarna och sträckte ut tungan för att nå maten, oj oj vad jag skrattade åt honom. Backade ut honom och gick omkring lite på gården, hälsade på cyklar och barn innan vi prövade igen och efter en tiondels sekunds tvekan så klev han bestämt på transporten. Men sedan var det stopp... För backa ut, det hade han inga planer på att göra. Tur han är liten så han kan vända där inne. 

 

Men sedan kom han på att man kunde backa in i transporten! Kul kille!!

"Du är bäst, min lilla guldklimp!!   Men säg inget till de andra.."    

Medan jag lastade så lekte barnen på gården, cyklade genom vattenpölar och sladdade. Detta ser inte jag som en störning i mitt arbete med hästarna. Kommer vi på en tävling så är det liv och rörelse runt om, så i mitt tycke är det lika bra de vänjer sig. Ska de bli trygga så ska de ju vara det i alla miljöer. Om jag först tränar lastning i en lugn miljö så får jag ju träna ett moment till när jag lägger till störningar. Om hästen jag tränade var hysterisk så skulle jag träna i en lugn miljö, men å andra sidan så kanske inte det var lastning den hästen i första hand skulle träna.

Testade att lasta Curre också, han knatar ju bara rakt på, men nu fick han gå in själv och det var ju inga problem. Han gick in och väntade tills jag kom runt och snackade lite med honom och gav lite smaskens. Han är så bra på alla sätt denna kille!

Ha en bra kväll!

Önskar

Kerstin

 
 
Camilla- Årets mest underskattade blogg

Camilla- Årets mest underskattade blogg

27 mars 2012 22:06

Härliga och duktiga killar!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Nina

Nina

28 mars 2012 09:58

Vad duktiga de är dina fina killar!

Det där med att en av hästarna är "bäst" har jag funderat en del på. Jag har ju också en absolut favorit av våra hästar och det är Da Capo. Egentligen kan jag inte säga varför, för har är inte bättre eller snällare än någon av de andra. Ändå är jag mycket mer kär i honom än någon annan. Jag undrar hur det kan komma sig? Är det likadant för dig, vet du varför Sullivan är bäst eller är det bara en känsla som finns där?

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

28 mars 2012 11:31

sv:haha ja men man blir ju de! ja som ska skicka och kolla frakter blir handikappad haha ;)

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Erika

Erika

28 mars 2012 13:36

Bra med lastträning. :)
Jag har aldrig haft ett enda lastnings problem faktiskt.
De är så underbart, för de skulle jag inte reda ut.

Raski har alltid gått på direkt inte tvekat eller varit osäker.
De är skönt, ändå åker vi väldigt sällan. :)


SV:
Haha, får hälsa dom de.
Gillar ni de inte så skickas de iväg. ;D

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards