Stallrosen

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Kerstin - 9 mars 2012 21:48

Hade ju tänkt fråga i förra inlägget med filmen om friser hästarna, men glömde av det. Men nu undrar jag, har ni någon favorit ras bland alla våra vackra och underbara hästar eller fäster ni er vid individen oavsett ras?! Detta kan gälla rent generellt eller när ni ska leta häst. Olika raser har ju onekligen olika egenskaper, men oftast kan man ju använda dem till det man vill. I vissa fall fullt ut och i vissa fall till en viss del.

Jag är nog en sådan som faller för individen, men jag har alltid sagt att om jag får barn så ska de ha en welsh och en connemara. Gillar båda dessa rasers underbara egenskaper. Så här har jag ju en ras kvar att införskaffa.     När det gäller häst till mig själv så kan jag inte säga att jag absolut måste ha ett halvblod eller fullblod eller vad det nu kan vara. Här ser jag mer till individen eller vad jag vill ha den till. Sedan finns det raser jag tycker är trevliga och helmysiga, men som inte passar mig och jag inte skulle köpa av den anledningen. 2 av dessa raser har jag varit ägare till och en av dem kan jag ångra att jag sålde, eftersom han var en totalt fantastisk individ. Nu lever han ett underbart liv och det är det viktigaste.

Några av raserna jag gillar lite extra är bla, Haflinger, shettisar (naturligtvis), welsh, connemara, PRE, caspisk häst fullblod och nordsvensk. En salig blandning av ädelt och robust. Det finns fler raser som är trevliga och framför allt så finns det en hel massa trevliga individer.

 

2 av mina favorit raser och dessutom 4 trevliga individer.


Ha det så bra!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards