Stallrosen

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Kerstin - 15 februari 2012 20:05

Började med att försova mig i morse, men fick iväg ungarna till skolan i tid. Sedan var det frukost, starta en tvättmaskin och ja, hästarna ut i hagen osv. Hundarna fick sin morgon promenad.

Sedan fick Walle jobba lite på lina, övergångar och några galoppfattningar, jobbigt tyckte han, jätte duktig tyckte jag!  

 

   

Han fick en fin fläta idag ..

Sedan blev det nästa kille ut.. Curre fick genomgå samma procedur. Mycket övergångar, SUPER duktig!! En riktig pärla den här killen!!

 

Lite överambitiös..

 

Så fin!!

Han fick avsluta med att skritta i lite lätt djupsnö.

   

 

"Frust", lite jobbigt det där matte...

Hann med att mocka, fylla på vatten och mysa lite med lilla guldgossen och släppa ut hundarana innan det var dax att fixa mellis till ungarna och inte lite lättare lunch till mig. Sedan hoppade jag i ridbrallorna och ut med Secret, prövade sadeln jag hade lånat hem.. Den gillades inte! Hon spände sig, slog med svansen och jag får direkt en "tipp" känsla. Enda sadlarna hon inte reagerat så är min hoppsadel och den 1:a dressyrsadeln jag lånade.

Ut med henne i hagen (hon blev linad innan uppsittning så hon var lite jobbad hon med) och in med Zabina. Hon fick busa av sig lite först innan jag tömmade henne lite på volten, avslutade med att låta henne skritta av lite i djupsnön. Hon behöver få plumsa bort några kilon som satt sig på magen.   Åh, glömde ju! Fröken Z fick hoppa lite också. Hon tog ordentliga skutt över de blå tunnorna, jätte duktig!!

Sedan ilade jag in för att göra middag, samtidigt som läxorna påbörjades. Ut med hundarna en sväng igen, innan jag fixade det sista med hästarna inför natten och hängde tvätten, gjorde klart läxorna med dottern, sonen jobbade på med sina läxor med sin pappa. Så nu har jag gjort rätt för en kopp kaffe  och soffläge.    

I morgon ska guldgossen få jobba lite, samt Walle och Zabina. Hoppas hinna rida Secret också, ska iväg och lämna tillbaka lite sadlar och handla, eller om jag tar det på fredag. Vi får se vart orken är. Lyckades även med konststycket att fastna med sladdarna till hörlurarna i stiglädren när jag skulle sadla på Walle, vilket gjorde att telefonen for ur fickan, ner på golvet och naturligtvis i olika delar. Tog in den i sadelkammaren och skulle blåsa bort lite hår och spån från den, då lyckades jag blåsa bort minneskortet!!   Rakt in bland diverse täcken mm!! Jätte lätt att hitta det. Men tillslut så!

Jaha, det var min dag i korthet... Vad har ni gjort??

Undrar

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards