Stallrosen

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Kerstin - 5 februari 2012 22:08

Eftersom jag inte ridit Tant Röd under förra veckan så beslutade jag att longera henne idag. Alltid bra att kolla läget ibland och se hur hon beter sig, sist var ju ingen hit direkt..

Men först ut var Walle. Bara att konstatera att han kommer att bli en trevlig ponny. Lyckliga jag som äger honom, för han är ju så vacker och gosig också!!  

   

Måste köpa nytt bett, det som han fick med sig är en storlek för litet, han växer lill killen.

   

Plums i snön... Lite ska de ju jobba eller...  


   

Sedan var det dax för Secret.. Lite orolig inne, men super lugn ute. Ett stort steg framåt!! Hon är fortfarande lite spänd och ska bli längre i halsen, få fram nosen och sansa sig lite så hon trampar under sig mer, nu skjuter hon ju bara ifrån, MEN hon är helt klart på rätt väg, tycker jag i alla fall.

 

Men även om "skovlar" iväg här så visar hon ju ändå att det finns lite att jobba med.

     

Eller är jag helt ute och cyklar??

Någon GP häst är hon inte och det vet jag, så det behöver ni inte kommentera. Men en rätt trevlig, normal häst och det räcker långt för mig.

Jag är nöjd med henne idag och nu hoppas jag att vi kan fortsätta jobba vidare på det här.. Lugnet och formen, så kommer styrkan och musklerna.

Hon började "tramsa" lite i ena varvet och drog utåt, men då hamnade hon ju där det var oupptrampat och efter 3 varv så insåg hon att det var lite jobbigt och kom tillbaka till "min" volt.   Ibland måste man låta dem komma på saker själva. 

Var väl min dag i stort...

 

Bjuder på en bild av guldgossen, han fick låna Prins box medan jag mockade och den verkade han ju gilla.  

Ha det bra!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards