Stallrosen

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Kerstin - 26 januari 2012 17:12

Ska det vara så att jag äntligen hittat en sadel som både jag och Secret gillar??? Något låg framtill, men samtidigt har jag plats för en pad, så jag ska pröva med det i morgon och se. Sadeln kommer ju att lyfta mer då hon musklar upp ryggen (om det nu sker någon gång). Samtidigt så finns även plats att bredda sig i bogarna, för på fullblod så är det ju bogar och lår som växer. Som på matte då, fast då mage, rumpa och lår... Hmmm....

 

Kan man skylla på dunjackan och dålig vinkel...   

Rensade mina tankar, som Marlene sagt, innan jag gick ut i stallet. Borstade och myste länge innan jag gick ut med henne. Sedan tog vi lååååååååååååååååååång tid på oss innan jag till slut satt upp och sedan var allt en barnlek. 2 skutt, men inget hysteriskt. Att hon kollar på barnen som hoppar i snön är ju inget konstigt. Inne bajsade hon "bara" 3 gånger innan jag sadlat och tagit ut henne. Nytt rekord.

 

Fotografen var lite hetsig och började fota innan jag fått ordning på stiglädren, nog för att jag sällan lyckas få helt jämna läder, men inte så här ojämnt!!   

Tänk om man hann rida varje dag, vilken lycka! Blir alltid så glad efter jag ridit, men det är väl för att det blir så oregelbundet.

Bjuder på en bild av Cindy, Prins halvsyster.

 

Bilden lånad med tillstånd av ägaren.

Visst har de lite likheter!?

Ha en toppen kväll!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 26 januari 2012 10:53

Kommer en tjej som ska kolla på Walle nu framöver... Hon behöver en sällskapshäst till sin pålle. Om de gillar varandra så får hon låna hem honom till allt löst sig för henne. Lösdrift i stora hagar med stor ligghall, långritter och mycket markträning, ev till och med inkörning. Låter nästan för bra för att vara sant. Men hon ska även kolla på grannens föl så vi får väl se. Tror Walle skulle må toppen där. Hon är vän med en av mina kollegor och bor bara en bit ifrån mig så det är ju inte så jag släpper honom helt om det skulle bli så. Tror det skulle vara toppen för Walle pojken att få komma ut på långa härliga turer och bli lite världsvan tills barnen ska ta över honom. Men kemin mellan dem är ju det viktigaste. Och Curre borde man väl sätta på transporten och skicka iväg snart...

Framtiden får utvisa hur det blir!

Tillägg, kl. 13.00

Blir inte så, vilken tur, började ju gråta redan när jag hämtade in honom från hagen...

De föll för Sullivan ist...   

Ha det så bra!

Kerstin

Av Kerstin - 26 januari 2012 08:54

Kaffe i nya frukostmuggen!

 

Jag är inte nördig, jag är inte nördig.....

 

Katalogsläpp idag och dessa finns att köpa för 29,-/2 pack!

Kram på er!

Önskar

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards