Stallrosen

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Kerstin - 16 januari 2012 20:35

Dottern ville rida idag och jag orkade inte gå i skogen, så det fick bli hagen/ridbanan. Faktiskt första gången hon rider där med Zabina. De har ju varit i ridhuset en gång, men då ville ju inte Zabina vara med. Men idag var hon en riktig lite pärla. Har sagt det förr, men säger det igen. Ska ni köpa ponny så vänd er till Jennifer & Dressyrimport. Kickade nyss in dit och ser till min förvåning att jag är nämnd i hennes blogg och här sitter jag och skriver om henne. Så lustigt det kan bli.

Återgår till dagen.. Zabina skötte sig alltså mycket bra och dottern var väldigt nöjd. Blir så mycket lättare med Zabina. Prins genar ju gärna och är svår att sitta på. Tycker det är lite tråkigt att springa runt runt. Det gör ju inte Zabina, hon lufsade lydigt runt banan, svängde och gjorde lite växlingar i tempot. Dottern kunde tänka på sig och sin sits, samt även sitta ner i traven. Hann bli lite mörkt när hon red och alla bilder blev suddiga, men den här fastnade båda barnen och jag för. Super suddig, men den har ändå något, så jag bjuder på den.

 

Vi prövade Prins sadel idag och det gick ganska bra. Lite rugg på ryggen, men för några veckor sedan kunde hon inte ens ha den så det börjar så sakta märkas att vi dragit ner på maten och ökat motionen på henne. Men vi letar vidare efter en annan sadel medan.

Ha en bra kväll!

Önskar

Kerstin

Av Kerstin - 16 januari 2012 02:22

För era uppiggande hälsningar och tankar. Det är nog inte så illa som det låter. Är helt enkelt utarbetad.. Trött.. Har fått sova bra både fredag natt och hela söndagen så nu mår jag faktiskt mycket bättre. Sade ifrån mig lite jobb, då jag kände i fredags att jag var nära att bryta ihop helt. Jag vet att jag måste hålla jobbet på en rimlig nivå, men det är ju svårt när man går timmar. Denna vecka hade jag 56 timmar inbokad på 4 dygn, varav 3 dygn var sammanhängande.. Bara tanken på det gjorde mig helt slut, så jag tog ledigt en natt och bara sov... Blev ändå 46 timmar så jag klarar mig.

Konstigt nog så försvinner tröttheten ganska mycket när man får kliva in i stallet och vara med sina guldklimpar. Men det är bara en tidsfråga innan även det blir en börda, så jag ska fundera över hur jag ska styra upp mitt liv framöver.

Sullivan har blivit longerad med sadel och stigbyglarna hängandes för första gången, gick bara bra. Walle longerad och jobbad lite på långtygel, mycket bra periodvis. Testar lite gränser, men finner sig snabbt. Zabina jobbad på töm, WOW vilken ponny! Så otroligt mjuk och fin, känslig, smidig, lyhörd. Ser ut som en lurvig köttfärslimpa med 4 ben, men under det så finns en riktig guldklimp!! Tänk om man vore ponnybarn och finge rida henne!!   Skulle nog aldrig kliva av.

Ha så bra!

Önskar

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards