Stallrosen

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Sammanfattning del 2...

Av Kerstin - 31 december 2011 14:00

Juli

Fy vilken start denna sommar månad fick... Känns fortfarande otroligt jobbigt att skriva om det, att tänka på det.. Varför???

Sockertoppen Hulda insjuknar och trots tappert kämpande av veterinären och lilla Hulda själv så gick inte hennes liv att räddas. Måndagen den 4 juli somnar denna vackra lilla sagoponny in.

   

Finns inga ord i världen som beskriver sorgen vi kände då och som vi fortfarande känner. Hon var för bra för att vara sann.   

Trots denna sorg så gick livet vidare. Solen sken och bjöd på många dagar av åska och bad.

         

Och lite konstiga djur...

Curre flyttade hem till oss och livet började ljusna. Beslutade mig för att låna ut Sydney.

             

Dexter växer och Prins lufsar på.

Augusti

Secret kommer in i mitt liv och Sydney flyttar hemifrån. Curre fortsätter imponer på mig och traskar in i ridhuset som om han aldrig gjort något annat. Ja, precis, löser medlems/ridhuskort för 1:a gången på MÅNGA år...   

                                   

Dexter växer och frodas, regnet det ÖSER ner... Men ännu finns det dagar då ett dopp i poolen lockar.

September

Händer inte så mycket, jobbar mest. Tant röd och jag kämpar på.

               

Dexter växer, Walle kommer in i våra liv, får sällskap av en STOR fågel på mina uteritter, har nu så här i efterhand fått veta att det antagligast var en av 3 kungsörnar som huserade i våra trakter. De verkade dock ha sitt bo nere vid min ridäng i skogen, där var de jämt när jag red.

Oktober

Nu händer det saker.. Sullivan flyttar hem till oss och vi får ett erbjudande om att ta hem finaste och bästa lilla Zabina. En mycket fin och otroligt välutbildad ponny i sina bästa år.

                                 

Himlen glöder och barn och ponnyer njuter av fina höstdagar. Katten Swinto somnar in då han fått en stor (antagligast cancer) knöl i magen.

November

En varm och hästig månad.. Hästarna går ute natte tid, det är varmt, + grader även på natten de flesta dygn, ljuvligt. Dexter springer på mig och mitt knä sätts ur spel. hoppar på kryckor och blir till och med sjukskriven. Skriver ett inlägg med rubriken "Svart eller vitt", där jag nämner barfota verkning, den får många kommentarer.

                                         

Dexter och Eddie träffar 2 briard brudar och jag låter min kamera jobba i skogen... Månen är spöklik full.. Vi blir med sköldpadda. Sonen faller illa på skolan och får sy sitt knä.

December

Fortfarande varmt, hästarna kan gå ute nattetid, snön lyser med sin frånvaro långt in i december. Ett snöfall, men den snön försvinner snabbt. Dexter fyller 1 år, grannen börjar vara hos oss och Curre får på sig en ryttarinna igen. Allt rullar på. Knät blir bättre, jobbar som vanligt. Tar stygnen på en motvillig son..

                                                                      

Kalhygge ena dagen kaos efter stormen Dagmar andra dagen, vart tog vägen vägen??
Det blir jul och nu snart ett nytt år fyllt med nya möjligheter.

Summan av allt är nog 50% sorg och 50% glädje. Våra förluster har varit stora och smärtsamma, men våra glädjeämnen likaså. man väljer vad man vill minnas av året. Vi bär med oss fina minnen av det som varit och sänder en tacksamhetens tanke till de vi fick äran att lära känna, men nu riktar vi blicken framåt mot nya glädje rus.

GOTT NYTT ÅR
på er alla!
Önskar
Kerstin med familj och djur




 
 
Erika

Erika

31 december 2011 14:15

Gott nytt år :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

31 december 2011 15:27

Du har lagt ned så mycket besvär med att sammanfatta ditt år och så tar jag mig inte tid att se och läsa allt *jag skäms*

Men jag har följt med dig så mycket så jag har ändå ett hum om det du berättar *ler*

Gott Nytt År till dig och de dina/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

31 december 2011 20:25

Inte behöver du skämmas. Ett bra sätt för en själv att se att året kanske inte bara bestod av sorg utan en hel del glädje också, glädjen är lätt att glömma i sorgen.
Gott nytt år på er med!

 
Anna

Anna

31 december 2011 16:46

sv:tack!:D

http://annashastliv.blogg.se

 
marie

marie

31 december 2011 17:04

GOTT NYTT ÅR önskar vi på Fläret !!

http://flaret.blogg.se

 
Nina

Nina

1 januari 2012 11:32

Gott nytt år till er med!!

7ilken fin sammanställning du gjorde av året. Tänk vad mycket det hinner hända under ett endaste litet år.....

http://stallskogalung.blogg.se

 
Erika

Erika

1 januari 2012 12:28

Ni förlora en väldigt söt liten flicka.
Men fick hem flera fina ponnyer efter henne, nu håller jag tummarna för att 2012 blir ett bra år för er.

Med flera framgångar.
Och inga tragiska händelser.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

1 januari 2012 13:58

God fortsättning på det nya året vännen/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards