Stallrosen

Alla inlägg den 27 september 2011

Av Kerstin - 27 september 2011 22:08

Kanske inte riktigt då, men väldigt blåsigt var det i alla fall. Hade ganska låga förväntningar när jag sadlade på Secret och begav mig ut i skogen. Så hon chockade mig ordentligt när hela turen gick i lugnets tecken, inte minsta lilla trams, lite pigg på hemvägen, men det är ju ganska normalt, oavsett häst. Så idag steg hon lite i mina ögon igen.   Känns som om hon blivit lugnare av att gå ensam i hagen, ingen att ty sig till för mycket eller att försöka gå hem till. Trist att ha dem ensam, men kanske det hon behöver nu ett tag.

På kvällen fick Prins följa med hundarna på promenad. Han var laddad till max. Galopperade så fort så dottern nästan inte ville galoppera igen, men bara nästan. 2:a gången skrattade hon bara åt farten.

Hade present till gubben klar i tanken, en kanon bra present. Men så fanns det inte!!! Men det är ju tur man inte är helt rådlös....   Tror inte han kommer att gråta av sorg över mitt kast byte av present idé.

Hade tänkt åka en sväng ikväll och komma hem i morgon, men det får bli nästa vecka istället. Hade totalt glömt att gubben fyllde år...   Kan bli så när man har trevliga saker att se fram emot.

Ringde på jobb i går också och det lät lovande.

Ha en toppen kväll!

Skriver

Kerstin


Av Kerstin - 27 september 2011 08:30

Tycker den ser väldigt trevlig ut...

 

Bilden lånad av ägaren.

Super läcker tycker jag.

I dag ska jag lägga i högsta växeln och göra så mycket jag bara hinner. I morgon fyller sambo år och någon liten överraskning vill man ju ha i bakfickan, även om vi inte direkt ger varandra saker så kan man ju alltid göra något. Ifjol bytte jag ut alla handtag på skåpluckorna tex.

Fixade ordning perkulatorn i vanlig ordning innan barnen skjutsades till skolan, kom hem, slog på den, fixade mackan och hällde upp dagens första kopp med varmt ljuvligt VATTEN?!?!?! Ha ha, helt glömt att ladde på med kaffe! Men nu så!

Hoppas dagen fortsätter lite bättre än så..

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards