Stallrosen

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Kerstin - 11 september 2011 19:43

Skogen, skogen... suck!! Blev en tur i skogen idag med. Suckar eftersom jag verkligen vill rida riktigt!! Men först en vettig sadel, sedan så kan vi nog smyga igång lite.

Efter lite morgon/förmiddags strul så hann jag med att åka förbi och morsa på min bekant från Staterna, såg lite kort på träningen, såg trevligt ut, vill vara med!!! Han kommer igen sa han, så jag får väl ladda tills dess då! Kanske vi har någon ponny som kan vara med också! Vore ju kul!

Nåväl, sen eftermiddag och skogen med den långbenta damen och dotter på Prins. Blev lite mer jobb för damen idag, inga direkta protester, men höger sida är inte rolig.. Tur ET kommer i morgon. Får se om det även blir jobb. Onsdag blir det ev en lite resa för mig och en kompis. Visade sig att vi skulle till samma ställe fast i 2 helt olika ärenden, så det blir ju perfekt att samåka!

Och så kom ett mail!! Jag har tydligen fått 2 dikter/texter publicerade i Piteås dagstidning!!   Tackar jag Spanaren för!! Alltid lika kul. Förr hade jag ofta mina noveller mm publicerade, har till och med fått betalt för det, men sedan så glömmer man av, eller så prioriterar man bort skrivandet.

Hur har er helg varit då??

Undrar

Kerstin

Av Kerstin - 11 september 2011 10:15

Igår när sonen skulle rida Prins så var ju han (Prins) svettig redan innan vi kommit iväg, inte lätt med tjocka ponnypälsar. Och när vi sedan kom hem var han sjöblöt i svett, trots en lugn tur. Så jag var ju tvungen att fråga om det var ok att jag klippte honom, sist jag gjorde det vägrade ju sonen att rida!! Jo det var ok, men jag fick inte klippa hela Prins. Så jag lovade att bara klippa "spår klippning", vilket var helt ok, han förstod. Så nu hoppas jag att han inte ångrar sig när jag klippt.    För det vore verkligen synd om han slutade rida nu när han kommit igång så bra. Han säger ju själv att han tycker det är jätte kul.

Secret lär jag ju knappast behöva klippa. Hon fäller nu, men inte verkar det bli så mycket mer päls... Fullblod!!  

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards